Wieści z Forum – Część 22

Witajcie,

Zapraszamy na dwudziesty drugi odcinek serii Developer Digest – dowiedzcie się więcej o rozwoju gry prosto od samych deweloperów i producentów Armored Warfare! Tym razem deweloperzy odpowiadają na pytania powiązane z Balansem 2.0.


Opowiedz nam więcej o PvE w Balansie 2.0!

W aktualizacji 0.19 wprowadzimy kilka zmian do trybu PvE. Pierwszą, a zarazem główną, z nich jest usunięcie wszystkich pojazdów klasy SPG z misji, bez względu na wynik testów. Nasze oceny wykazały, że te maszyny powodowały u graczy niepotrzebną frustrację bez jakiejkolwiek szansy na obronę. Generalnie trzeba przyznać, że klasa artylerii miała szkodliwy wpływ na tryb PvE.

Do dodatkowych zmian zaliczają się:

  • Pojazdy SI będą teraz odpowiadać pojazdom graczy pod względem poziomu – poza dwoma wyjątkami: Pojazdami, które przetrwały (-1) oraz elitarnymi pojazdami SI (+1)
  • Skalowanie pojazdów SI zostało przerobione – jedynie punkty życia i celność są teraz skalowane w zależności od poziomu trudności. Wszystkie inne właściwości maszyn będą identyczne z tymi, które będą posiadali gracze
  • Boty mogą teraz strzelać rakietami, aczkolwiek pociski te będą mogły lecieć tylko w linii prostej, ich trajektoria nie zmieni się podczas lotu
  • Wszystkie pojazdy SI z PPK (ATGM) i działkami automatycznymi mogą teraz przełączać się pomiędzy obydwoma systemami uzbrojenia w zależności od pojazdów graczy (boty nie będą już strzelać do ciężko opancerzonych MBT z działek automatycznych, które nie mają szansy na penetrację)
  • Wszystkie pojazdy SI mogą teraz przełączać się pomiędzy różnymi rodzajami amunicji w zależności od celu

Dodatkowo, mecze zostaną tak ustawione, aby w każdej grze znalazł się przynajmniej jeden MBT. Ponadto, SI również doczeka się dalszych usprawnień.

Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie te zmiany zapewnią więcej zabawy i lepszego wyzwania graczom PvE – czegoś na co społeczność zasłużyła sobie już dawno temu. Oprócz tego do gry wejdą dwie nowe, wymagające misje PvE. Mamy nadzieję, że się Wam spodobają!


Czy możesz nam coś powiedzieć na temat zmian w działkach automatycznych w Balansie 2.0?

Działka automatyczne zostaną osłabione w aktualizacji 0.19 i otrzymają bardziej realistyczne parametry. Nie będzie już możliwe podjęcie walki od frontu z ciężko opancerzonym pojazdem jak np. MBT za pomocą działka. Nie będzie również możliwe zniszczenie celu na jeden magazynek, aczkolwiek działka automatyczne pozostaną przydatne w walce z lekkim przeciwnikiem. Aby to zrekompensować, zdecydowana większość AFV dostanie PPK.


Czy w ramach Balans 2.0 planuje się jakiekolwiek zmiany w systemie wykrywania?

Nie na tą chwilę, jesteśmy w trakcie ewaluacji tego mechanizm. Planujemy wprowadzić zmiany, ale w przyszłości.


Czy w aktualizacji 0.19 dojdzie do resetu statystyk graczy?

Nie


Czy rozważaliście zwiększenie populacji gry poprzez wydanie gry na Steamie?

Oczywiście istnieje wiele dróg reklamowania gry i pozyskiwania nowych graczy, Steam to jedna z nich, które można rozważyć. Mogłeś zauważyć, że jedna z innych gier My.com – Cloud Pirates – przeszła ostatnio przez Steam Greenlight. Jeśli krok ten okaże się sukcesem, bez wątpienia przyjdzie kolej na AW. Jednakże, nie oznacza to że istnieją jakiekolwiek konkretne plany, lub że jest co ogłaszać już teraz.


XM1 stanie się pojazdem premium. Czy gracze, którzy posiadali stary XM1, dostaną wersję premium za darmo?

Obecnie nie planujemy tego.


Dlaczego Dragoon figuruje na liście jako część dwóch gałęzi, czy będą dwa Dragoony z różnymi klasami?

Nie, ta część gałęzi będzie po prostu wspólna dla obu linii.


Co się stało z czasem zniszczenia (Time to Kill) w Balansie 2.0?

Jest nieco dłuższy – generalnie przeżywalność się poprawiła. Gracze mogą teraz lepiej reagować na daną  sytuację.


Czy w związku z Balansem 2.0 zaplanowano jakieś poprawki map?

Poświęciliśmy sporo czasu na przegląd map. Highwall zostanie znacząco przerobiona już wkrótce, tak samo Zagubiona Wyspa (Lost Island) – będzie dużo więcej grywalnej przestrzeni, Highwall została częściowo spłaszczona. Zmiany na tych mapach są znaczące.


Czy wraz z Balansem 2.0 możemy się spodziewać jakiś zmian w Matchmakingu?

Tak. Matchmaking będzie teraz brał pod uwagę również klasę i rolę. Gracze powinni zauważyć ulepszone składy, w przybliżeniu z równa liczba zwiadowców, brawelerów itd. W rezultacie powinno to doprowadzić do lepiej zbalansowanych drużyn. Pojazdy będą miały przypisane „role„. Na przykład warianty Terminatora, ich rola to brawler, pomimo tego że będą w klasie AFV.


Co ze zmianami w ekonomii w Balansie 2.0?

Zarobki zostaną dopasowane tak, aby odzwierciedlały nową rzeczywistość. Ogólnie, prędkość progresji pozostanie taka sama. Zmiany zostaną dokonane w systemie w celu zrekompensowania przeróbek związanych z Balansem 2.0.


Jak chcecie pomóc PvP po wdrożeniu Balansu 2.0?

W kwestii „krótkoterminowej„. chcemy zrobić trzy rzeczy, aby rozwiązać problem kolejek na normalnym PvP:

Po pierwsze: Dać graczom możliwość wyboru preferowanej kolejki na Globalne Operacje, PvP lub obydwa te tryby. Usunie to kolejkę do GO, dzięki czemu gracze do obu kolejek (GO i PvP) będą brani z tej samej puli zawodników PvP. A ponieważ wybór jest tylko „preferowany”, a nie dedykowany, oznacza to że gracze z Globalnych Operacji mogą zostać wrzuceni do normalnej gry PvP jeżeli nie będzie wystarczającej ilości ludzi, aby stworzyć mecz, i vice versa.

Po drugie: Dodać nowy tryb o nazwie „Potyczka”, w którym mniejsze drużyny będą ze sobą walczyć na mniejszych mapach. Nie oznacza to bezpośrednio nowej kolejki, ale to że w sytuacji, w której populacja graczy będzie niska, mecze pomiędzy mniejszymi grupami graczy będą formowane szybciej i to na takich mapach, na których nie będziesz czuł, że spędzasz więcej czasu na jeździe, niż na walce.

Po trzecie: Przerobić parę z istniejących map tak, aby bardziej pasowały do promowanego przez nas stylu gry w Balansie 2.0. W ciągu ostatniego roku nabraliśmy wprawy w robieniu map, dlatego zamierzamy wrócić do kilku już istniejących i w dużym stopniu poprawić ich geometrię. Zaginiona Wyspa i Highwall to dwie z map, które obecnie przerabiamy i wyniki wewnętrznych testów wypadły bardzo pozytywne. Są to bardzo znaczące zmiany (nie tylko kamień lub krzaczek tu i ówdzie) więc myślę, że powinny przypaść graczom do gustu.

Każda z wyżej wymienionych rzeczy znajduje się na określonym etapie rozwoju. To nie są tylko pomysły. Są to kwestie, nad którymi obecnie pilnie pracujemy. Pod wieloma względami standardowe PvP nie „rywalizuje” z Globalnymi Operacjami, podobnie jak Dominacja w Battlefield 1 nie jest konkurencją dla Szturmu. Fundamentalnie to są dwa różne tryby, które posiadają „Diagram Venna” graczy. Niektórzy preferują GO, inni znowu standardowe PvP, a część lubi obydwa tryby.

Lords of War jest wyjątkowe ponieważ nie jest dostępne 24/7. Będzie dostępne tylko przez ustalony okres czasu w ciągu dnia, z pewnymi ograniczeniami odnośnie poziomów. Nie oznacza to też, że tryb ten konkuruje z pozostałymi dwoma trybami PvP, poza specyficznym”okienkiem„, w którym można w niego grać. A nawet wtedy, jest to tryb tylko dla graczy, którzy cenią sobie rywalizację.


 Tłumaczenie EN-PL: sebastor

 Źródło: aw.my.com

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią (gdy była w PvP). Community Contributor w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij