Type 99A2-140 – Recenzja

Witajcie,

Dzisiaj, wraz z startem zapowiadanego wydarzenia, gracze będą mieli okazję zdobyć czołg Type 99A2-140. Abyście wiedzieli czego można się spodziewać, przygotowaliśmy dla Was jego recenzję

Poniżej znajdziecie krótkie omówienie głównych cech pojazdu. Tutaj natomiast znajduje się porównanie statystyk wybranych czołgów podstawowych 10 poziomu, bez modyfikacji: Klik


Siła ognia

To co odróżnia ten pojazd od Type 99A2 to uzbrojenie. Posiadamy 140 mm działo, które zostało zapożyczone z XM1A3.

Mimo że jest to ta sama armata to Type posiada inne pociski (mniejsze obrażenia, ale dużo większa penetracja) oraz krótszy czas przeładowania, który z retrofitem wynosi jedynie 8,38 sekundy!

Tym sposobem teoretycznie posiadamy większy DPM niż działo 125 mm. A czas ten możemy jeszcze bardziej zmniejszyć wybierając dowódcę z odpowiednimi umiejętnościami – np. Kirsanova.

To co jeszcze rzuca się w oczy to to, że depresja działa oraz prędkość obrotu wieży są identyczne co w 99A2. Czyste szaleństwo. Dostaliśmy działo, które jest znacznie potężniejsze niż to, które znajdziemy na XM1A3 lub Type 99A2, przy czym od tego drugiego będzie je różnić większy czas skupiania, trochę gorsza celność i czas przeładowania dłuższy o nieco ponad sekundę.

Z takimi parametrami nie będziemy mieli większych trudności na polu bitwy.


Ochrona

Jeżeli graliście Type 99A2, lub chociaż zdarzyło Wam się z nim walczyć, to wiecie czego możecie się spodziewać. 140 posiada dokładnie takie samo opancerzenie.

Przez wielu graczy jest ono żartobliwie uważane za „zbugowane”, z racji iż mimo, że celujemy w słabe punkty (te są takie same jak w 9 i 10 poziomie Type) to pocisk nie zawsze przebije cel.

Boki maszyny są łatwe do penetracji, więc unikamy ich wystawiania (zwłaszcza boków wieży, jeżeli za bardzo ją obrócimy to przeciwnik może ją przebić). Przedni pancerz jest najmocniejszy, więc jeżeli ustawimy się nim do przeciwnika to ten będzie miał problem z przebiciem nas.

Jeżeli posiadamy wysoką penetrację na AP to po odstrzeleniu ERA z wieży będziemy mogli ją przebić. Przednia płyta również jest do przebicia, ale potrzebujemy wysokiej penetracji, a i tak szanse wynoszą pół na pół . W walce na bliski dystans, lub gdy znajdujemy się wyżej niż Type, możemy celować w obszar kadłuba tuż pod działem, jest on słabo opancerzony.

Taktyka „kręcenia się” w  walce na bliski dystans zazwyczaj sprawdza się z mniej doświadczonymi graczami, choć tym bardziej doświadczonym też może się zdarzyć kilka rykoszetów. Uważajcie jednak na przednie koła, pod kątem łatwo je przebić!


Mobilność

Mobilność to kolejna rzecz, w której Type nie mają sobie równych, jest ona bardziej zbliżona do LT niż do MBT. Nie inaczej jest i tutaj… o dziwo jest ona lepsza niż w 99A2, pomimo cięższego działa.

Dzięki takiemu przyśpieszeniu i prędkości maksymalnej jesteśmy w stanie dotrzeć w każdy punkt na mapie w bardzo krótkim czasie. Daje nam to spore możliwości, zwłaszcza gdy zaistnieje potrzeba szybkiej zmiany pozycji. Jak by tego było mało to również i ten model posiada ECU – umiejętność która po aktywacji chwilowo zwiększa nasze przyśpieszenie.

Jedynie czym 140 ustępuje Type 99A2 to prędkość obrotu kadłuba, a i tak różnica wynosi zaledwie 2 stopnie. Objechanie nas przez innego MBT, bez zdjęcia gąsienicy, wcale nie będzie takie proste.


Dla osób, które nie są pewne jakie modyfikacje, dowódców i umiejętności załogi wybrać, a chcą jakiejś wskazówki, poniżej zamieszczam sugerowane zestawy.


Modyfikacje, dowódca i załoga

MODYFIKACJE

  • Komputer balistyczny v2 – poprawia czas celowania o 10%
  • Zaawansowany MRS v2 – zwiększa ogólną celność o 10%
  • Ulepszony zamek w armacie v2 – poprawiona czas przeładowania o 10%
  • Udoskonalone filtry v2 – poprawia prędkość obrotu kadłuba o 10%

* Jeżeli uważacie, że prędkość obrotu kadłuba jest wystarczająca to możecie użyć np. Ulepszone systemy filtrowania v2

DOWÓDCA

  • Viktor Kirsanov – Jeżeli zależy nam na zmaksymalizowaniu zadawanych uszkodzeń (w tym modułom i załodze) oraz zmniejszeniu czasu przeładowania po otrzymaniu obrażeń
  • Alexander Cortez – Jeżeli zależy nam na zadawaniu maksymalnych obrażeń oraz nieznacznej poprawie mobilności i kilku innych parametrów

ZAŁOGA

  • Kierowca – Komfortowa jazda oraz Ten się śmieje, kto zwycięża ostatni
  • Działonowy – Szybki okrąg oraz Strzelec wyborowy


Poniżej znajdziecie filmik, który prezentuje jedną z bitew GO. Jeżeli interesują was powtórki dzięki, którym możecie sami sprawdzić jak przebiega gra tym pojazdem to znajdziecie je tutaj:

Jak prezentuje się w praktyce czołg, który został stworzony na potrzeby serwera CN? Jak dla mnie jest on nieco OP, można by go podciągnąć pod tzw. P2W. Niemniej jednak, Type 99A2-140 sprawdzi się świetnie w każdym trybie.

Jeżeli chodzi o PvE to musicie uważać głównie na otoczenie, aby boty nie trafiły Was od boków. Jeśli pokażecie jedynie przedni pancerz to uważajcie na PPK i pojazdy z wysoką penetracją. Boty będą celować w okolice działa, jeżeli będziecie w ciągłym ruchu to za wiele Wam nie zrobią.

W przypadku PvP jest podobnie, musimy uważać na to, aby nie pokazać swoich weakspotów. Musimy jednak mieć na uwadze jeszcze nasz czas przeładowania (który jest nieco większy niż u większości innych maszyn tego poziomu). Jeżeli będziemy grać w plutonie lub wykorzystywać teren na naszą korzyść, aby nie dać wrogowi podjechać do nas w trakcie przeładowania, to sporo będziemy mogli zdziałać.

Sporym plusem jest mobilność, która pozwala nas na w miarę swobodne przemieszczanie się po polu bitwy. Jeżeli obejrzeliście powyższy filmik, lub sprawdziliście powtórkę, to wiecie czego możecie się spodziewać po tym czołgu. Jeżeli uda Wam się zdobyć Type 99A2-140 to na pewno nie będziecie tego żałować.


Konkurs

Abyście mogli się przekonać jak w praktyce sprawuje się Type 99A2-140, przygotowaliśmy dla Was konkurs, w którym możecie wygrać kod na wypożyczenie tego pojazdu na 7 dni.

Co należy zrobić? Wystarczy że pod powyższym filmikiem na YouTube zamieścicie dowolny komentarz. Dzisiaj o 18:00 wśród wszystkich komentujących wybierzemy osobę, która otrzyma kod poprzez wiadomość na YT.


sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią. Peacekeeper w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij