Terror: Podsumowanie Q&A od CptFancyPants 3

Witajcie,

Poniżej znajdziecie ostatnie podsumowanie trzeciej sesji Q&A, którą przeprowadził youtuber Terror (który wykonał również poniższą transkrypcję) z Community Managerem CptFancyPants.

Całe nagranie z tej sesji znajdziecie tutaj: Klik

Questions & Answers


Chińskie czołgi premium z 0.22 - PTZ-89 & ZBD-83. Jak drogo?

Nie ma oficjalnych informacji czy i kiedy będą dostępne, ponieważ to ograniczone czasowo <<exclusive’y>> dla chińskiego serwera, dlatego też nie mają ustalonych cen. Ale jeśli się pojawią, to można się spodziewać ceny na poziomie innych premek z tych samych poziomów.


Czołgi <<z drzewka>> (PLZ-89, ZBL-08, PLZ-05, Type 99A, Type 99A2) - jak będą sobie radziły na swoich tierach i jak dobrze zbalansowane są obecnie?

Celem jest zbalansowanie ich zarówno na własnych poziomach jak i we własnych klasach pojazdów. Nie będą super szybkie, dobry pancerz, całkiem zwinne, siła ognia skierowana raczej w stronę DPS a nie pojedynczego strzału.


Czy ludzie z EU/NA zobaczą takie reklamy w TV jakie obejrzeć mogli Chińczycy? A jeśli nie, to jakie inne czynności marketingowe w EU/NA zostaną podjęte i kiedy, jak planujecie zwiększyć populację na amerykańskim serwerze?

Raczej nie zobaczymy tych reklam na rynkach europejskim i amerykański, mimo że wyglądają fajnie itd. Nie są zbyt opłacalne jeśli chodzi o stosunek kosztów i zysków jakie przynoszą. Są po prostu bardzo drogie a nie przyciągają zbyt wielu nowych graczy do gry.


Możesz wyjaśnić tym, którzy nie rozumieją, czym jest <<miękka reklama>>(soft advertising)?

Reklamy będą się skupiać wokół Internetu, czyli mówimy tutaj o Facebooku, YouTube, reklamach banerowych i tym podobnych, które można spotkać w Internecie i na stronach.


Czy baza wróci w jakiejś formie podobnej do poprzedniej, a może jako nowy wygląd garażu albo pewien rodzaj interaktywnego interfejsu? Taki że gracze będą przechodzić od jednej sekcji garażu do innej, w zależności od pojazdów i poziomów jakie wybrali?

Interaktywna baza brzmi super, ale prawda jest taka, że wymaga mnóstwo pracy i czasu, a deweloperzy obecnie skupiają się na podstawowych mechanizmach, poprawianiu balansu, naprawianiu błędów i przygotowywaniu nowych maszyn, tego typu rzeczy.

Więc, jeśli jakiś rodzaj interaktywnego interfejsu miałby trafić do gry, to na pewno nieprędko (nie w tym roku), jest to możliwe ale nie figuruje w aktualnych planach ekipy pracującej nad grą.


MM bazujący częściowo lub w całości na umiejętnościach w trybie Global Operations, po zakończeniu kampanii pozostanie?

Nie ma takich planów dla Global Operations, ale planujemy nowy tryb skupiający się na współzawodnictwie, wejdzie do gry w najbliższej przyszłości.


Epizody fabularne albo tego rodzaju wydarzenia, w których jest Top rank 100, czy mogą trwać około 2 tygodnie, żeby nie wypalić harkorowych graczy poprzez zmuszanie ich do grania zbyt często?

Tak, myślę, że to możliwe, i że to dobry pomysł. Jeśli chodzi o fabułę, zbieramy opinie od graczy itd. i szukamy sposobów na ulepszenie kolejnych epizodów, obecnie dużo pracy poświęconej jest epizodowi trzeciemu, bazując właśnie na opiniach z poprzednich dwóch.


Arty - dostaną wizjery bezpośrednie jeśli posiadają je w rzeczywistości i czy będzie się można przełączać między trybami ostrzału bezpośredniego/pośredniego?

Nie, nie ma takich planów.


Aktualizacja 0.23/0.24 będzie w tym roku?

Jest taka możliwość, że obie aktualizacje pojawią się w tym roku, ale gwarancji nie ma. Celujemy w wypuszczenie kolejnych dwóch większych aktualizacji w tym roku, a jedna z nich będzie największą do tej pory, dużo większą niż Balans 2.0 w 0.19.


Dostosowanie interfejsu, kolorów, opcje wyboru celownika, HUD i inne opcje o które proszą gracze - co z nimi?

Jest to możliwe po tym jak skończymy interfejs garażu. Będziemy wtedy przyglądać się interfejsowi bitewnemu by dodać takie opcje jak zmiany kolorów, celowników itd. Chcemy dać tyle opcji ile to możliwe, tak by zrekompensować graczom brak możliwości używania modów.

(Notka od CptFancyPants: Żeby była jasność co do modów – nie będzie możliwości używania zewnętrznych źródeł czy modów tworzonych przez społeczność, wszystko będzie wbudowane w grę)


Co się dzieje z Lords of War?

Nie ma żadnych nowych informacji o LoW od ostatniego Q&A. Jak już wspominałem, nowy tryb skupiony na współzawodnictwie jest bardzo blisko.


Będzie więcej retrofitów?

Myślę, że to możliwe, przydałoby się więcej retrofitów, ale nie znam żadnych obecnych planów na ten temat.


Czy będzie jakaś opcja porównywania pojazdów?

To spoko pomysł, ale żadnych konkretnych planów na chwilę obecną nie ma. Napisz o tym na forum i sprecyzuj, co chciałbyś zobaczyć.


Co się tyczy serwera NA, czy są jakieś plany, żeby zatrzymać graczy i przyciągnąć nowych, żebyśmy nie byli zmuszeni do grania PvE cały czas?

Ciągle pracujemy nad ulepszaniem gry, taki jest cel każdego patcha, dopiero co dodaliśmy nowe pojazdy w 0.21 oraz nową mapę, w kolejnym patchu dodamy nowe rzeczy.


Spam ATGM - czy dałoby radę to lepiej zbalansować albo obniżyć? Albo chociaż nie zmieniajcie MBT czy LT w wyrzutnie ATGM, zwłaszcza w PvE?

Zawsze przyglądamy się opiniom zwrotnych od graczy, w szczególności po aktualizacjach, sprawdzamy co trzeba dopracować i poprawić. Mamy sporo możliwości zaradzenia temu problemowi, jak np. zasugerowane odebranie MBT-kom ATGM-ów albo zmienienie częstotliwości ich wystrzeliwania itp.


Czy będzie jakiś rodzaj amunicji premium w AW?

Nie


Co powiesz na artylerię w <<trybie oblężenia>>, albo z zablokowanym kadłubem, co pozwoliłoby podnieść wyżej lufę (ale nie pionowo w górę)?

Większy kąt podnoszenia lufy jest czymś, czemu się przyglądamy, ale w kontekście klasy moździerzy samobieżnych, a nie obecnych SPG.


Czy wrócą artyleryjskie pociski wsparcia (dymne, świetlne)? Co w kwestii wprowadzenia pocisków kierowanych typu Copperhead?

Nie planujemy przywrócić pocisków dymnych i świetlnych. Pociski Copperhead być może przetestujemy w przyszłości.


Czy wprowadzicie więcej kamuflaży i kolorów bazowych?

Tak, zamierzamy dodać regularne podkłady, kolory i również specjalne skórki.


Jakie linie czołgów są planowane na rok 2018?

To będzie niespodzianka, nie chcę jej popsuć!



Kiedy ruszy trzeci epizod fabuły kampanii?

W połowie września.


Czy wraz ze zmianami, dotyczącymi gospodarki, wprowadzonymi w aktualizacji 0.21 zmienią się koszty logistyczne celem zrekompensowania niższych dochodów? Zachodzi też obawa, że gracze nie premium na wyższych poziomach nie będą otrzymywać zbyt wielu nagród.

Właśnie ewaluujemy dane, ale na ile jesteśmy w stanie widzieć, nie odnotowano gwałtownego spadku dochodów graczy. Będziemy dalej śledzić dane i zobaczymy, czy trzeba coś poprawić lub zmienić.


Czy wejdzie sklep premium, w którym będzie można stale kupować czołgi premium pojedynczo i w paczkach? Czy będą inne opcje płacenia za treści premium poza złotem, które trzeba kupić?

Obecnie nie zamierzamy zmieniać obecnego formatu sprzedaży oraz nie planujemy żadnych zmian w opcjach płatności.


Czy dowódcy, kamuflaże, czołgi premium i inne rzeczy zostaną dodane do skrzynek z łupami?

Na razie nie mamy w tej sprawie nic do powiedzenia.


Czy dla ostatnio wprowadzonych pojazdów zostaną dodane unikalne podstawowe farby?

Tak, jak już wspomnieliśmy, dodamy więcej farb i kamuflaży oraz przerobimy cały system.


Czy wzmocnicie wszystkie działka automatyczne do poziomu nowych polskich pojazdów?

Zmiany, które stwierdziłeś w polskich pojazdach, będą dotyczyć wszystkich czołgów. Jest to jednakże na razie w fazie rozwoju.


Czy dodacie pojazdy techniczne, Humvees i inne tego typu pojazdy?

Wszystko jest możliwe, ale na razie nie ma tego w planach.


Czy w grze pojawią się MLRS lub inne wyrzutnie rakietowe?

Obecnie tego nie planujemy.


Czy wejdzie więcej oznaczeń z flagami?

Dodamy więcej, ale nie niebawem.


Kiedy gra będzie reklamowana dla Ameryki Północnej i Europy?

Już ją reklamujemy, jak wspomnieliśmy wcześniej, w internecie, na Facebooku, YouTube itd. Nie planujemy żadnych reklam telewizyjnych z uwagi na ich koszt i małe korzyści – to się nie opłaca się.


Czy opancerzone wozy bojowe zostaną zbalansowane, aby znowu były obserwatorami lub lepszymi obserwatorami?

Nieustannie obserwujemy i poprawiamy balans i role pojazdów. Myślę, że każdy ma swoje zdanie na temat tego, co klasy powinny a czego nie powinny robić, więc musimy zobaczyć, co ma sens i co jest najlepsze dla gry.


Czy będziemy mieli możliwość zmiany kamuflażu w pojazdach z stałymi kamuflażami, takimi jak MERC?

Obecnie tego nie planujemy, ale zastanowimy się nad tym przy okazji prac nad przyszłym systemem skórek.


Czy będzie jakiś rodzaj końcowej zawartości gry lub taki, oprócz trybu Lords of War, który utrzyma graczy grających po wydarzeniach, takich jak kampania?

Miejcie uszy i oczy otwarte, przygotowaliśmy kilka fajnych rzeczy.


Czy zostanie poprawione kierowanie kołowymi pojazdami?

Tak, w ramach aktualizacji 0.22.


Czy są jakieś nowe wieści odnośnie rychłego wydania AW na Steam lub innych tego typu platformach?

Obecnie nie mam w tej sprawie nic do powiedzenia. Ostatnio miało miejsce wydanie w Chinach – zajmował się tym inny zespół, a obecnie właśnie zapowiedzieliśmy wydanie AW na PS4, co będzie miało miejsce wkrótce i dlatego na tym się koncentrujemy.


Czy konto z PS4 będzie współdzielone i synchronizowane z kontem PC?

Wersja PS4 nie będzie wykorzystywać dokładnie tej samej wersji gry co na komputerze, więc synchronizacja nie będzie możliwa, a gracze nie będą mogli grać razem, jeśli wersja PS4 jest na przykład starsza o dwie łatki niż wersja PC.


Czy wdrożycie przegródki w garażu, które można kupić, jak to jest w WoT?

Nie


Co z klanowymi wojnami czy też bitwami?

Nie ma takich planów na najbliższą przyszłość, ale wejdzie kilka funkcji w duchu rywalizacji dla PvP i PvE.



Czy wejdzie kalendarz do śledzenia wydarzeń i promocji?

Jest to mało prawdopodobne, ponieważ wszystkie nasze wydarzenia i promocje są ciągle zmieniane, podobnie jak czasem zmieniają się nasze plany.


Czy pracownicy AW zaczną robić oficjalne streamy dla społeczności?

Obecnie tego nie planujemy.


Czy wprowadzicie nowe oznaczenia dla batalionów lub oznaczenia batalionowe dla zasłużonych użytkowników?

Detale batalionowe wykonane przez użytkowników są trudne do wdrożenia, ponieważ musielibyśmy wdrożyć nowy system, w którym można by tworzyć detale i musielibyśmy poświęcić czas na ich zatwierdzenie lub usunięcie nieodpowiednich lub tych, które zawierają materiały chronione prawem autorskim.


Jaki jest stan trybu ekstremalnego trybu PvE?

Obecnie pracujemy nad nowym rodzajem PvE, który ma „szalony” stopień trudności z ręcznie wykonanymi mapami w ramach przyszłego systemu kampanii PvE.


Co się dzieje z systemem obrażeń drużyny i zgłoszeń?

Działa i nigdzie się nie wybiera.


Czy ceny modyfikacji zostaną obniżone dla niższych poziomów?

Zamierzamy się przyjrzeć modyfikacjom.


Czy wiadomo, które mapy zostaną usunięte, a następnie przerobione w kolejnej aktualizacji (jeśli w ogóle)?

Obecnie nie.


Czy amunicja zostanie rozdzielona na PvP i PvE?

Obecnie tego nie planujemy.


Czy istnieją jakieś wydarzenia lub paczki, przez które gracze będą mogli uzyskać czołg IS-7 3 poziomu?

Możliwe, że tak. Nie chcemy trzymać czołgów z dala od graczy, którzy sobie ich życzą.


Czy są jakieś wieści odnośnie wejścia Sabre?

Obecnie nie mam w sprawie Sabre nic do powiedzenia.


 Tłumaczenie EN-PL: luk_zloty

 Źródło: youtube.com

luk_zloty

Zajmuje się pisaniem artykułów gdy ma na to ochotę, czyli bardzo rzadko. Poza tym jest tłumaczem j. angielskiego, choć nie odróżnia "past continous" od "present perfect" oraz tłumaczem j. rosyjskiego, ponieważ uczył się go przez jeden semestr na studiach. Redakcyjny błazen.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij