Poradniki społeczności #1 – System wykrywania

Witajcie,

Nowa seria poradników pt. „Poradniki społeczności” będzie, jak sama nazwa wskazuje, skupiała w sobie wszelkie przydatne informacje, porady i wskazówki, które zostały napisane przez graczy dla graczy.

Seria ta ma na celu ułatwienie dostępu do informacji nowym graczom w sposób przejrzysty i zrozumiały, tak aby łatwo mogli „wejść” do świata Armored Warfare.

Część pierwsza skupia się na systemie wykrywania i różnych aspektach z nim związanych. Poczynając od omówienie wpływu modułów modyfikacji, aż po dowódców.

SYSTEM WYKRYWANIA

Mechanizm odpowiedzialny za wykrycie jednostek podczas bitwy. Znajomość tego zagadnienia może nam pomóc w walce i zwiększyć nasz wkład w wygraną. System ten jest połączony z systemem kamuflażu. Cały poradnik podzielimy sobie na kilka tematów aby ułatwić wyszukiwanie informacji, które nas interesują.

1. Podstawy systemu wykrywania
2. Minimapa
3. Utrata zasięgu wykrywania
4. Wykrywanie poprzez otrzymane obrażenia
5. Modyfikacje i umiejętności dowódcy dla zasięgu wykrywania
6. System wykrywania artyleria vs artyleria

1. Podstawy systemu wykrywania

System wykrywania jest stworzony na okręgu (dokładnie kuli) i zależy od statystyk każdej jednostki. Możliwości wykrywania jednostek możemy zwiększyć poprzez odpowiedni dobór dowódcy i modyfikacji. Istnieje również możliwość utraty części zasięgu wykrywania podczas bitwy. Mechanizmem wpływającym na system wykrywania jest system kamuflażu jednostki przeciwnej.

Dla przykładu weźmy sobie 2 jednostki, będą to BWP- 1M Puma i T-64.

  • Zasięg wykrywania dla BWP-1M Puma to 505 metrów, natomiast współczynnik kamuflażu dla T-64 to 0,11.

Zasięg wykrywania każdy rozumie, jest podany w metrach. Inaczej jest ze współczynnikiem kamuflażu, jest on podany w procentach. Jak więc to czytać? Całkiem prosto, 0,11 oznacza 11% z zasięgu wykrywania BWP, czyli jeśli staniemy w T-64 na równym terenie, bez krzaków, górek i innych przeszkód to BWP wykryje nas z odległości 449 metrów (505m – 11% = 449,45m).

Jeśli będziemy się poruszać lub strzelać to zostaniemy wykryci szybciej. Istnieje możliwość otrzymania nawet ujemnego współczynnika kamuflażu co prowadzi do wcześniejszego wykrycia (żółte koło), spowodowane jest to strzelaniem w trakcie jazdy.

Oprócz samego współczynnika kamuflażu istnieją jeszcze dodatkowe przeszkody dla systemu wykrywania. Są to:

A. Zabudowania, skały
B. Roślinność (krzaki i przewrócone drzewa)
C. Różnice w wysokościach na mapie
D. Ulepszenia jednostki przeciwnika (granaty dymne i system kamuflażu)
E. Bonusy do systemu kamuflażu dowódcy jednostki przeciwnej.

2. Minimapa

Na minimapie mamy zaznaczone zasięgi wykrywania dla naszej jednostki, widzimy je w postaci 2 okręgów, białego i żółtego:

  • Biały okrąg – maksymalny zasięg wykrywania jednostki przeciwnika w ruchu lub postoju
  • Żółty okrąg – maksymalny zasięg wykrywania jednostki przeciwnika podczas jego strzelania

3. Utrata zasięgu wykrywania

Utrata zasięgu wykrywania następuje po zniszczeniu celownika dowódcy, zabiciu dowódcy lub zniszczeniu modułu celownika. Gdy tak się stanie na czas „naprawy” otrzymujemy karę do zasięgu wykrywania, która odpowiednio wynosi:

  • 50% w trakcie trwania naprawy celownika dowódcy
  • 25% w trakcie naprawy modułu celownika

Co ciekawe, utrata dowódcy jednostki powoduje tylko stratę jego umiejętności, oznacza to że utrata zasięgu widzenia w przypadku śmierci dowódcy wynosi około 40 m. Z obserwacji mapy wynika, że strata zasięgu wykrywania tyczy się tylko zasięgu normalnego (biały okrąg). Zniszczenie celownika lub celownika dowódcy jest naprawiane automatycznie (do statusu żółtego), w którym wraca nam maksymalny zasięg wykrywania, w przypadku utraty dowódcy sami musimy go wyleczyć, aby zasięg wykrywania powrócił do pierwotnego poziomu.

Normalny zasięg wykrywania dla XM1A3.

Zasięg wykrywania XM1A3 po uszkodzeniu celownika dowódcy i celownika (łaczna kara -75% zasięgu wykrywania)

Po upływie czasu naprawy (do statusu żółtego) zasięg wraca do normalnej wielkości

4. Wykrywanie poprzez otrzymane obrażenia lub uszkodzenia

Oprócz standardowego wykrywania przeciwników, istnieje również wykrycie po otrzymanych obrażeniach. Do takiego wykrycia wystarczy jakiekolwiek uszkodzenie naszej jednostki (niekoniecznie ze stratą HP). W momencie zadania obrażeń lub uszkodzenia jakiegoś modułu przeciwnik pojawia się nawet będąc daleko poza jakimkolwiek możliwym wykryciem. Są jednak odstępstwa od tego, co daje normalne wykrycie:

  1. Jednostka nie posiada żadnego opisu, pasku życia, nazwy jednostki
  2. Jednostka nie podświetla się na mapie
  3. Jednostka jest niewidzialna dla reszty naszej drużyny
  4. Jednostka nie podświetla się po wycelowaniu w nią (czerwona obwódka)
  5. Celownik nie zmienia kolorów podczas celowania

Dodatkowo każdy krzak, drzewo czy nawet dym praktycznie uniemożliwia nam dostrzeżenie danej jednostki.

Jednostka bez opisu, na mini mapie zaznaczona jako ostatnia znana pozycja

5. Modyfikacje jednostki i umiejętności dowódcy dla zasięgu wykrywania.

W grze mamy możliwość zwiększenia swojego zasięgu wykrywania poprzez użycie odpowiednich modyfikacji (retrofity). Modyfikacje zwiększające zasięg wykrywania to:

Zmodernizowana optyka

Ulepszony interfejs celownika

Jak widzimy obie modyfikacje dają stały bonus do zasięgu wykrywania w metrach.

Również odpowiedni dobór dowódcy zwiększa nam zasięg wykrywania naszej jednostki, aktualnie w grze mamy trzech dowódców dających nam taką możliwość. Są to:

Maximilian Konig – dowódca dostępny tylko dla graczy, którzy zakupili paczkę założycielską Mercenary Commander lub Lord of War 

Sabrina Washington


Philipp Holzklau

Wszyscy trzej dowódcy posiadają taką samą umiejętność (bonus do zasięgu widzenia), dobór dowódcy do danej jednostki zależy od pozostałych jego umiejętności.

6. System wykrywania – artyleria vs. artyleria

Artyleria oprócz standardowego systemu wykrywania ma jeszcze własny. Polega on na wykrywaniu artylerii przeciwnika prowadzącej ostrzał. W momencie wystrzału artylerii wroga, otrzymujemy informacje na minimapie.

Przy pierwszym wystrzale system zaznacza nam okrąg, z którego miał miejsce wystrzał, po każdym następnym ów okrąg zawęża się, po trzecim strzale informacja jest bardzo dokładna. Dodatkowo już przy pierwszym strzale widzimy model artylerii przeciwnika, jednak bez danych o jednostce i bez czerwonej obwódki (identycznie jak w przypadku wykrycia przeciwnika po otrzymaniu obrażeń). Jeśli przeciwnik stoi w krzaku, przewróconym drzewie lub częściowo czymś zasłonięty to będzie trudno go dostrzec.

Widoczna artyleria po pierwszym wystrzale oraz znacznik wystrzału artylerii na mini mapie

 Źródło: aw.my.com

 Autor: herianm

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Straszny leń i obibok. Pasjonat gry artylerią.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij