[Poradnik] Specjalne Operacje – Caribbean Crisis

Witajcie,

Z racji, iż do tej pory nie ukazał się żaden szczegółowy poradnik dotyczący kamuflaży i osiągnięć w trybie Specjalnych Operacji to postanowiłem takowy dla Was przygotować. 🙂

Filmiki w tym materiale zostały nagrane w innej perspektywie niż w pierwszoosobowej. Zatem jeżeli będziecie chcieli zobaczyć jak bitwy w tym trybie wyglądają z bliska to zerknijcie na materiał Spichrisa.

OSIĄGNIĘCIA I KAMUFLAŻE

Obecnie w grze mamy do zdobycia trzy osiągnięcia, za które możemy dostać unikalny kamuflaż. Są to: Hollywood Timer (pustynny), Concealed Killer (zimowy) i Magnificent Five (leśny).

Oprócz tego istnieją trzy ukryte osiągnięcia:


No Mercy

No Mercy – Przejdź pierwszy rozdział na poziomie szalony niszcząc całą drużynę przeciwnika składającą się z 43 botów


Assault Squad

Assault Squad – Przejdź trzeci rozdział w ciągu 10 minut na poziomie szalony (prawdopodobnie zbugowane)


Hello, Andrey

Hello, Andrey – Przejdź czwarty rozdział pierwszej Specjalnej Operacji na poziomie szalony i ocal Eryka Zajcowa w pojeździe z dowódcą Eryk Zajcow


INSTRUKCJA I FILMIKI

Poniżej znajdziecie szczegółową instrukcję w jaki sposób rozegrać konkretną misję, aby zdobyć przypisane do niej osiągnięcia. Każda misja została podzielona na kilka faz.

ROZDZIAŁ 1: ATAK

OsiągnięciaHollywood Timer oraz No Mercy
Mapa: Zakłady chemiczne
Skład drużyny: 4x Challenger 2 ADTU oraz 1x SPHINX

Aby zdobyć kamuflaż za osiągnięcie Hollywood Timer musimy wykonać wszystkie cele w ostatnich 5 sekundach przeznaczonego na nie czasu. Osiągnięcie No Mercy najlepiej zrobić osobno, przy kolejnym podejściu. Wtedy wystarczy, że skupimy się na wybiciu botów.


Faza 1

Początek misji, ADTU nacierają przed siebie niszcząc wrogów. SPHINX trzyma się z tyłu unikając zbędnych obrażeń, może pomagać działkiem i PPK. Po oczyszczeniu obszaru przed przejazdem MBT kierują się na lewo, a SPHINX na prawo.

Zanim Challengery przejadą będą one musiały wpierw zniszczyć jeszcze 1-2 boty, który przyjadą zza nasypu. W tym czasie nikt nie powinien wjeżdżać w okrąg, który uruchomi dalszą część misji.


Faza 2

Po uaktywnieniu kolejnej części misji rozpoczyna się faza 2. W tym momencie pojawia nam się pierwszy cel jakim jest przejęcie bazy. Musimy go zaliczyć w ostatnich 5 sekundach.

Aby tego dokonać Challengery muszą przeprowadzić szybkie natarcie niszcząc po drodze wszystkie boty, w tym czasie SPHINX może je wspierać, ale nie powinien się zanadto wychylać (powinien on pozostać na swoje dotychczasowej pozycji, aż do fazy 3).

Wszystkie MBT powinny znaleźć się przy bazie na około 1:25 min przed końcem czasu, również i tam pojawi się kilka botów, które będzie trzeba wyeliminować. Na 47 sekund przed upływem czasu, jeden czołg wjeżdża na capa (do tego momentu wszystkie boty powinny być już zniszczone).

Uwaga: Zdarza się, że liczniki mogą zadziałać z 2 sekundowym opóźnieniem, dlatego musimy mieć przynajmniej te 2 sekundy zapasu przy wykonywaniu celów.

Gdy zostanie 5 sekund do końca przejęcia bazy, drugi pojazd wjeżdża na capa.


Faza 3

Naszym zadaniem jest obrona dopiero co zdobytej bazy oraz przejęcie drona. Pierwszym zadaniem zajmą się MBT, które powinny się rozstawić wokół capa w następujący sposób:

W tym czasie SPHINX powinien pozostać na wyznaczonym obszarze. Jego priorytetowym zadaniem jest wyeliminowanie SI przy punkcie przejęcia drona i przygotowanie się do jego zdobycia.

W między czasie może on pomagać ostrzeliwać boty w pobliżu bazy. Na 23 sekundy przed końcem czasu, AFV powinien zacząć przejmować drona. Po jego przejęciu przechodzimy do kolejnej fazy.


Faza 4

Gdy uda nam się już przejąć drona, i zniszczyć wszystkie boty wokół bazy, powinno nam pozostać około 40 sekund do końca zadania z obroną. Ten czas wykorzystamy na zmianę pozycji. Czeka nas teraz najtrudniejsza część misji.

Będziemy musieli przejąć kolejną bazę i zniszczyć pięć cystern. Wszystkie maszyny powinny przed końcem czasu zająć niżej zaznaczone pozycje:

Zadaniem trzech Challengerów będzie zniszczenie cysterny znajdującej się niedaleko capa oraz ochrona czwartego MBT, który zacznie przejmować bazę na 1:55 min przed końcem przeznaczonego na to czasu.

SPHINX w międzyczasie zniszczy dwie cysterny znajdujące się na północy oraz jedną na południu i przygotuje się do zniszczenia ostatniej na 4 sekundy przed końcem czasu. W międzyczasie powinien on zniszczyć boty, które pojawią się w jego pobliżu.

Jeżeli nie mieliście problemów z walką z botami, i wszystko udało Wam się zgrać w czasie, to misja powinna zakończyć się sukcesem.


Filmik


ROZDZIAŁ 2: POŚCIG

OsiągnięciaConcealed Killer
Mapa: Kanał
Skład drużyny: 4x Challenger 2 ADTU + 1x Centauro 155

Osiągnięcie Concealed Killer najłatwiej jest wykonać grając SPG. W takim przypadku reszta drużyny zajmuje się zdejmowaniem gąsienic wrogich maszyn, abyśmy mogli nabić 10 000 obrażeń. Pamiętajcie że musicie pozostać niewykrytym przez całą misję!


Faza 1

Pierwsze co należy zrobić to zając odpowiednie pozycje przed pojawieniem się pierwszych przeciwników. Gracze zdobywający osiągnięcie powinni ustawić się przy wjeździe na most. Reszta drużyny musi zająć miejsca w pobliżu tych widocznych poniżej.

Gdy MBT będą jechać na swoją pozycję, artyleria powinna w tym czasie zniszczyć widoczne poniżej zabudowania (jeżeli gramy TD to budynki z drugiego zrzutu ekranu mogą zostać zniszczone później). Uniemożliwi to botom schowanie się za nimi.

SI potrafi bardzo szybko poważnie uszkodzić poduszkowiec, dlatego musimy zniszczyć ją w jak najkrótszym czasie. Na tym kończy się faza 1.


Faza 2

Podczas tej fazy będziemy przejmować kolejne cele misji, pamiętając aby pozwolić graczowi w SPG zadawać obrażenia. Nie powinniście mieć z tym problemów. Najważniejsza jest jednak ostatnia część tego etapu.

Gdy most zacznie się opuszczać, a drużyna będzie kończyć wybijać boty, musicie się przemieścić w obszar widoczny na poniższym zrzucie ekranu (zanim aktywuje się cel poboczny dotyczący zniszczenia mostów). Pojawi się tam kilka botów, które od razu zaczną ostrzeliwać Zubra.

Po ich wyeliminowaniu możecie przejechać na drugą stronę przechodząc jednocześnie do fazy 3.


Faza 3

Kolejny etap, który nie powinien Wam sprawić problemów, wystarczy przejąć wszystkie punkty. Szczególną uwagę należy zwrócić na punkt po prawej stronie mapy. W jego pobliżu pojawia się sporo przeciwników, którzy mogą łatwo nas zniszczyć jeżeli zanadto zapędzimy się do przodu.

Gdy przejmiecie wszystkie trzy pojawi się kolejny. W tym momencie drużyna będzie musiała odeprzeć falę botów, które pojawią się ze wszystkich stron. Najważniejsze w tej części operacji jest upewnienie się, że żaden przeciwnik nie pozostanie po tej stronie mapy.

W tym celu najlepiej będzie sprawdzić zaznaczony obszar zanim przejedziecie na drugą stronę mostu. Jeżeli tego nie zrobicie to może się zdarzyć, że ostanie się jeden bot, który zniszczy Zubra.


Faza 4

Ostatnia część misji. Zaraz po odblokowaniu przejazdu powinniśmy jak najszybciej dojechać do capa i zacząć likwidować boty, przy okazji skupiając ich uwagę na nas samych.

Dwa pojazd mogą podjechać od południowego-zachodu, zajeżdżając boty od tyłu, tym sposobem szybciej uda nam się wyeliminować zagrożenie.

Jeżeli graliście w tej misji artylerią, i nie ruszaliście się z miejsca, to powinniście właśnie zdobyć i osiągnięcie i kamuflaż.


Filmik


ROZDZIAŁ 3: ZAGROŻENIE OD MORZA

OsiągnięciaMagnificent Five oraz Shooting Practice
Mapa: Tropikalne Wybrzeże
Skład drużyny: 4x Challenger 2 ADTU + 1x Centauro 155

Trzecia misja i dwa osiągnięcia do zdobycia. Magnificent Five jest najłatwiejszym, za które można dostać kamuflaż (nie musimy go zaliczać na poziomie szalony, da się to zrobić „na randomie”). Wystarczy, aby nikt z drużyny nie zginął, nie możemy też używać najdroższego materiału eksploatacyjnego dla PvE.

Shooting Practice natomiast trzeba zrobić na dziesiątkach, do tego zadania również najlepsza jest artyleria. Musimy się tak ustawić, aby nikt nas nie trafił, w tym czasie reszta drużyny będzie walczyć z botami i zostawiać je na jeden strzał, tak abyśmy mogli je dobić, i tak aż osiągniemy 10 killi.

Poniżej znajdziecie sposób jak zdobyć drugie z wymienionych osiągnięć, będzie to jednocześnie sposób na zaliczenie pierwszego.


Faza 1

Zaraz po starcie SPG musi się jak najszybciej wycofać do tyłu zajmując pozycję widoczną tutaj, w międzyczasie reszta drużyny powoli naciera pamiętając o tym, iż na wzgórzu kryją się TD.

Po uporaniu się z wrogiem czeka na nas pierwszy cap, nie przejmujemy go. Musimy się wpierw udać do miasta i oczyścić je przed kolejną części misji, inaczej botów będzie zbyt wiele.

Pamiętajcie, że na tej mapie jest pełno bunkrów, które są w stanie szybko nas zniszczyć, jeden z nich znajduje się tuż przy wjeździe do miasta.


Faza 2

Gdy oczyścimy miasto i przejmiemy wcześniej pozostawiony punkt to będzie czekało na nas zniszczenie laserów (poniżej znajdziecie ich możliwe rozmieszczenie, czasu na to jest niewiele) oraz przejęcie kolejnego capa.

Po tym czeka nas zniszczenie śmigłowców oraz ostatnia faza misji.


Faza 3

Jest ona trudniejsza z uwagi na to, że wrogów jest sporo, a musimy podzielić nasze siły. Jeden z MBT musi wycofać się na miejsce pierwszego capa, będzie on tam potrzebny w późniejszej części misji, gdy będzie trzeba obronić punkt.

Jeżeli nie gracie na poziomie szalony to możecie pominąć tą czynności, z racji, iż nie występuje ona na niższym poziomie trudności.

Naszym głównym zadaniem będzie wyczyszczenie wyspy z botów i bunkrów, a następnie przejęcie i utrzymanie bazy. Czas na wykonanie całej misji jest ograniczony, zatem musicie się streszczać jeżeli nie chcecie, aby zakończyła się ona niepowodzeniem z powodu braku czasu.

Wróg będzie nacierał z większości stron, więc starajcie się chronić swoje słabe punkty. Jeżeli uda Wam się sprawnie wszystko zrobić to gracz grający SPG zdobędzie Shooting Practice.

Jeżeli chcecie zdobyć Magnificent Five to najłatwiej będzie zebrać 5-osobowy pluton i zagrać np. Ramką-99.


Filmik


ROZDZIAŁ 4: SKRYTA EWAKUACJA

OsiągnięciaHello, Andrey oraz Caribbean Pirate 4
Mapa: Tropikalne Wybrzeże
Skład drużyny: 3x Challenger 2 ADTU + 2x T-14 Armata

Ostatnia część pierwszej specjalnej operacji. Zawiera ona bardzo proste osiągnięcie o nazwie Hello, Andrey, wystarczy że przejdziemy misję mając za dowódcę swojego pojazdu Erika Zaytsev (i prawdopodobnie musisz przeżyć). Jeżeli wykonujemy czwartą misję po raz pierwszy  to zdobędziemy również Caribbean Pirate 4.

Te osiągnięcia można zdobyć nawet „na randomie”, udało mi się to niemalże za pierwszy podejściem. Z tego powodu poniżej znajdziecie raczej opis misji niż dokładną instrukcję. Tak czy siak, powinien on pomóc wam wykonać to zadanie.


Faza 1

Początek misji. Nasza drużyna jest podzielona na dwa zespoły, każdy z nich musi bronić wyznaczonego punktu. Szczególną uwagę należy zwrócić na wyspę. Jeżeli pozwolimy zbyt wielu botom wjechać na capa to zdobędą one go w ciągu kilku sekund.

Tutaj sprawdzą się pojazdy z krótszym czasem przeładowania niż Challenger, np. Armata. Gdy punkt na południowym-wschodzie będzie oczyszczony, zespół który tam się znajduję powinien przemieścić się na zachód w kierunku nowego celu misji.

Reszta drużyny może w tym czasie oczyścić wyspę z wrogiej SI. Wraz z aktywacją nowego celu przechodzimy do drugiej fazy.


Faza 2

Wraz z rozpoczęciem się tej fazy aktywuje się pierwszy cel poboczny jakim jest zniszczenie SPG, znajdziecie je w tym miejscu. Naszym nowym głównym zadaniem jest ocalenie drużyn Magnusa.

Pierwsza z nich pojawi się w widocznym powyżej miejscu. Jeden z członków naszego zespołu powinien już być w drodze do tego punktu, gdy tylko ten się pojawi. Gdy uda nam się zniszczyć wszystkich przeciwników to aktywujemy kolejny etap misji jakim jest przemieszczenie się do wioski.

Nie powinniście mieć z tym żadnych problemów, aczkolwiek jeżeli ktoś z waszej drużyny znajduje się poza zabudowaniami to powinien uważać na drony, które mogą odpalić w jego kierunku PPK.


Faza 3

Po przejęciu celu w wiosce aktywujemy w niej punkt naprawczy, w którym będziecie mogli uzupełniać amunicję i HP pojazdu (obecnie jest on zbugowany i nie działa, więc go zignorujcie).

W tym momencie też uruchamia się następny cel misji, ocalenie kolejnej drużyny Magnusa. Tym razem znajduje się ona na wschodzie, bez wsparcia długo nie wytrzyma, więc musicie się śpieszyć.

Po wybiciu wroga w tym rejonie aktywujemy kolejny punkt, ten sam cel co ostatnio, tyle tylko, że tym razem po przeciwnej stronie mapy. W tym momencie otrzymamy również drugi cel poboczny jakim jest uruchomienie laserów. Znajdziemy je w pobliżu centrum wioski.

Gdy już się uporamy z tym wszystkim to przechodzimy do ostatniej części misji.


Faza 4

Gdy zniszczymy ostatniego wrogiego bota na mapie to otrzymamy rozkaz przegrupowania się w wiosce. W tym momencie dwie maszyny z naszej drużyny powinny wyruszyć do kwadratów C1 i B8.

Będą one tam czekały na kolejne zadanie, w tym czasie reszta drużyny powinna zdobyć punkt w wiosce, gdy to zrobimy otrzymamy cel polegające na zniszczeniu trzech poduszkowców.

Wcześniej wysłane pojazdy powinny mieć je teraz w swoim zasięgu wzroku, dzięki temu ich zniszczenie to kwestia kilkunastu sekund. Gdy wykonamy to zadanie to aktywuje się ostatni cel misji – przejęcie punktu na plaży.

W tym momencie możemy skupić się na przejęciu bazy lub wybiciu wszystkich botów. Obie te opcje zaagwarantują nam zwycięstwo i zdobycie osiągnięć.


Filmik


To tyle jeżeli chodzi o pierwszą operację specjalną o nazwie „Karaibski Kryzys„. Jeżeli będę miał materiał z innych osiągnięć to z aktualizuję ten poradnik.

Na koniec pozostaje mi jedynie podziękować tym, którzy pomogli mi w zdobyciu wspomnianych wyżej osiągnięć, tym samym przyczynili się do powstania tego poradnika, a są to: Hades83PL, ishamael, PolishLegendZbynio00 oraz Daids.

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią (gdy była w PvP). Community Contributor w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij