[Poradnik] Specjalne Operacje – Black Sea Incursion

Witajcie,

Wraz z aktualizacją 0.25 został wprowadzony nowy sezon Specjalnych Operacji o nazwie Black Sea Incursion. Tak jak to było w przypadku Caribbean Crisis, tak i teraz przygotowałem dla Was poradnik. 🙂

Nowe misje, w porównaniu do poprzednich, są nieco trudniejsze. Pamiętajcie że poziom Hardcore jest przeznaczony dla zorganizowanych 5-osobowych plutonów, nie dla randomowych drużyn!

OSIĄGNIĘCIA I KAMUFLAŻE

W drugim sezonie również mamy trzy osiągnięcia, za które dostaniemy unikalny kamuflaż. Są to: Vehicles in the Caucasus (leśny), For Some Time (pustynny) i Air Defense In Itself (zimowy).

Oprócz tego istnieje jedno ukryte osiągnięcie o nazwie Temporary Paradox. Nie będę się rozpisywał nad pierwszym kamuflażem bo ten możecie zdobyć sami, grając 8 poziomem na zwykłym poziomie trudności.

INSTRUKCJA I FILMIKI

Poniżej znajdziecie szczegółową instrukcję w jaki sposób rozegrać konkretną misję, aby zdobyć przypisane do niej osiągnięcia. Każda misja została podzielona na kilka faz.

ROZDZIAŁ 1: SPOTKANIE

Osiągnięcia: For Some TimeTemporary Paradox oraz Prompt Response
Mapa: Niebezpieczne Wybrzeże
Skład drużyny: 3x T-14 Armata oraz 2x SPHINX

Aby zdobyć kamuflaż za osiągnięcie For Some Time musimy ukończyć misję w 6 minut. Jeżeli posiadacie dowódcę Alexander Cortez to wystarczy, że wygracie bitwę mając go na swoim pojeździe, a zdobędziecie ukryte osiągnięcie Temporary Paradox.


Faza 1

Początek misji, oba SPHINXy wjeżdżają na capa. Pozostałe czołgi jadą za nimi, część powinna przejechać przez wzgórze, aby sprawdzić, z której strony nadjedzie wróg – może to być lewa lub prawa strona, jest to losowe.

Zadaniem MBT jest niewpuszczenie botów na capa, aby te nie zatrzymały przejęcia. Punkt powinien zostać zdobyty przed 14:05 minutą.


Faza 2

MBT jadą w kierunku drugiego punktu, w kwadracie D2drogą przeciwną do tej, którą jedzie następna fala botów (również i ta jest losowa). Jeden SPHINX zostaje w celu obrony capa podczas, gdy drugi jedzie tuż przy brzegu wody w tym samym kierunku co MBT.

Zadaniem drugiego SPHINXa jest zniszczenie pobliskiego bunkra na wzgórzu oraz pomoc w zniszczeniu botów. Żaden z MBT nie wjeżdża na drugi punkt dopóki SI nie zostanie wybita.


Faza 3

Po wybiciu wroga wjeżdżamy na drugi punkt. W tym momencie licznik powinien pokazywać nam 12:50 minutę misji. Po wjeździe na capa MBT powinny odpalić granaty dymne, aby uniemożliwić decap.

Tuż przed przejęciem bazy jeden ze SPHINXów popełnia samobójstwo, tonąc przy drugim brzegu zatoki, i odradza się tuż obok trzeciej bazy.

Zamiast ginąć, SPHINX może teraz też przejechać na około blokującej przejazd linii wjeżdżając głębiej w wodę i objeżdżając ją.


Faza 4

Ostatnia faza bitwy. W tym momencie SPHINX, który wcześniej zginął, podjeżdża pod wagony i przejmuje nowy punkt. Teraz jedynie co musi zrobić to wycofać się na bezpieczną odległość i decapować boty, gdy te wjadą na ostatnią już bazę w pobliżu poduszkowca.

Reszta drużyny w tym momencie jest już nieistotna (muszą tylko bronić bazy). Drugi SPHINX może zginąć i wspomóc pierwszego. Jeżeli obronicie bazę to zdobędziecie osiągnięcie i pierwszy kamuflaż.


Filmik


ROZDZIAŁ 2: OBLĘŻENIE

Osiągnięcia: Sharpshooter oraz Top Operation
Mapa: Martwa Przepaść
Skład drużyny: 2x Challenger 2 ADTU + 2x T-14 Armata + 1x Wilk XC-8 (lub LT)

W tym rozdziale nie ma żadnego kamuflażu do zdobycia, jednak z uwagi na to, że musimy go przejść to wspomnę o tym jak możecie zdobyć osiągnięcie Sharpshooter.


Faza 1

Osoba wykonująca osiągnięcie powinna ustawić się na górce w kwadracie C7, z stamtąd będzie miała ostrzał na prawy punkt oraz na bazę, gdzie w późniejszym czasie pojawią się nowe boty. Reszta drużyny rozdziela się na dwa capy.

Kluczowym elementem w zdobyciu tego osiągnięcia jest komunikacja pomiędzy członkami drużyny. Gracz w Wilku musi mówić w co strzela, w przeciwnym razie może się zdarzyć, że jeden z sojuszników zniszczy bota w momencie, gdy będziemy oddawać strzał. W takim przypadku osiągnięcie nie będzie zaliczone bo nie będziemy mieli 100% celności.

Gracze przy prawym punkcie powinni głównie detrakować boty, abyśmy mogli nabić sobie 25 000 obrażeń. Po wybiciu wroga przy obu punktach i bazie, Wilk powinien mieć już uzbieraną wymaganą ilość obrażeń (w przeciwnym razie kontynuuje walkę).

W tym momencie zjeżdża on z górki w stronę rzeczki i zostaje tam przez resztę bitwy. Reszta drużyny przemieszcza się w kierunku miasta.


Faza 2

Druga faza rozpoczyna się zakończeniem obrony punktów i krótkim przerywnikiem filmowym (uważajcie bo w jego trakcie wciąż możecie się poruszać, boty będą również strzelać).

W tym momencie na mapie zespawnuje się także artyleria. Pojawi się ona w jednym z dwóch miejsc. Jeżeli będzie to północna część mapy to wystarczy, aby ktoś z drużyny pojechał po nią. Może się zdarzyć, że SPG pojawi się na wzgórzu przed miastem, w takim przypadku jej zniszczenie będzie możliwe dopiero, gdy przebijemy się przez zastępy SI.

Skąd będzie wiadomo, gdzie się pojawiła? Wystarczy sprawdzić skąd nadlatują pociski. 😉

Nie ma potrzeby wykonywania celów pobocznych, więc możecie zignorować środkową część mapy i jechać drogą w kierunku miasta. Uważajcie jednak, część botów może przemieścić się w Waszą stronę, gdy tylko zaczniecie walczyć przy mieście.

Jeżeli uważacie, że macie dość HP i czasu to możecie wybić wszystkie boty. Gdy dotrzecie do miasta czeka Was zniszczenie dwóch mini-bossów (dowódców).


Faza 3

Miasto jest wypełnione botami, więc musicie mieć się na baczności. Aby zakończyć misję trzeba zniszczyć dwa nieprzyjacielskie pojazdy, które posiadają * w swoim oznaczeniu. Powinny się one znajdować w tym obszarze.

Pamiętajcie aby kontrolować czas, gdyż ten jest ograniczony. Po zniszczeniu celów misja zakończy się sukcesem, a gracz na Wilku otrzyma osiągnięcie.

Jeżeli chcecie grać artylerią (np. dla osiągnięcia z nią związaną) to zerknijcie na ten filmik, który pokazuje jak łatwo wygrać tę misję tą klasą: Klik


Filmik


ROZDZIAŁ 3: OTOCZENI

OsiągnięciaAir Defense In Itself
Mapa: Martwa Przepaść
Skład drużyny: 2x Challenger 2 ADTU + 3x T-15 HIFV

Trzecia misja i drugie osiągnięcie na kamuflaż do zdobycia. Dla wielu wydaje się ono niemożliwe do zdobycia, ale nic bardziej mylnego. Wystarczy że mamy zgraną drużynę i odpowiednie pojazdy.

Air Defense In Itself polega na zniszczeniu AC-130 bez użycia wyrzutni SAM. Samolot posiada 100 000 HP, jest to ogromna wartość do której zbicia będziemy potrzebować T-15, które posiadają spory DPM.


Faza 1

Początek misji jest bardzo prosty, wszyscy jadą do pierwszego punktu. Zaraz przy wyjeździe z zabudowań pojawią się pierwsi wrogowie, mogą oni być z lewej lub prawej strony.

Gdy dojedziecie do punktu boty zaczną przyjeżdżać z obu stron capa, wyeliminujcie je sprawnie koncentrując ogień.

Ten etap nie powinien wam sprawić żadnych problemów, po obronie bazy uaktywni się następny punkt, który również trzeba obronić.


Faza 2

Naszym kolejnym zadaniem jest obrona nowego punktu. Ocalenie radarów nie jest niezbędne do ukończenia misji, możecie je zignorować. Boty zaczną nadjeżdżać z dwóch kierunków, przy dobrym ustawieniu się (trzech przy bazie, dwóch na górce) walka przebiegnie bez strat.

Podczas tej fazy pojawią się pierwsze śmigłowce i artyleria. Te pierwsze, T-15 zniszczą bez problemu z działka, powinny to zrobić jak tylko się pojawią ponieważ mogę one strzelać rakietami, oprócz tego ujawniają naszą pozycję.

Artyleria również jest dość łatwa do unicestwienia, zawsze pojawia się w tym samym miejscu, oznacza to, że można ją ściągnąć „na ślepo”. Ewentualnie poczekajcie na jej pierwszy strzał, aby upewnić się, gdzie jest i wtedy ją wykończcie.

Na scenę również wkroczy nasz główny cel – samolot. Gdy tylko tak się stanie nasze TD powinny się na nim skupić i zacząć ostrzał z działka automatycznego, aby zacząć redukować jego HP.

Po obronie capa pojawi się kolejny, po przeciwnej stronie mapy.


Faza 3

Kolejna baza będzie nieco trudniejszy z racji, iż botów będzie więcej w jednym miejscu. Jedna z T-15 musi od razu pojechać w pobliże prawego górnego rogu, gdyż to tam będzie znajdować się kolejna artyleria. Trzeba ją wyeliminować, inaczej zada nam zbyt duże obrażenia.

Reszta drużyny ustawia się tak jak na poniższym zrzucie ekranu. Challengery są rozdzielone na dwie grupy, dzięki temu manewrowi boty będą się odwracać raz w kierunku jednej grupy, a raz drugiej.

Ważne jest, aby nie podjechać zbyt blisko punktu, w przeciwnym razie boty skupią się na naszym pojeździe i zaczną nas objeżdżać, w takim przypadku istnieje spora szansa na zniszczenie nas. Na capa wjeżdżamy jedynie w sytuacji, gdy trzeba go zatrzymać, robią to MBT’ki.

Na około 2 minuty przed zakończeniem obrony  pojawi się druga wyrzutnia SAM (pamiętajcie, aby ich nie przejmować!) i AC-130. Tak jak poprzednio, T-15 zaczynają ostrzał (rakiety zachowajcie na boty). Po tym okrążeniu samolot powinien stracić już jakieś 25-30k HP.

Po zniszczeniu SI pojawi się ostatnia, trzecia baza.


Faza 4

Na tym etapie drużyna ponownie się rozdziela. Jeden Challenger jedzie na nowego capa i pilnuje go przed przejęciem, drugi wspiera go od boku.

Dwie T-15 zostają na wzgórzu przy drugim punkcie i ostrzeliwują z stamtąd boty. Ostatni TD jedzie na wzgórze koło pierwszego punktu. Dzięki takiemu rozstawieniu nieprzyjaciel znajdzie się w krzyżowym ogniu.

Zanim zaczniecie walczyć z botami pamiętajcie o zdjęciu SPG. Pojawi się ona tuż na przeciw capa. Sytuacja zmienia się lekko, gdy na mapę wlatuje AC-130. Będzie on po niej krążył aż go zniszczymy.

Jak już zapewne się domyśliliście, w tym momencie wszystkie trzy T-15 koncentrują się na samolocie. Challengery powinny dać sobie radę same. Jeżeli dotarliście do tego momentu z dość HP i bez większych wpadek to powinno wam się udać zdobyć osiągnięcie. 🙂


Filmik


ROZDZIAŁ 4

Osiągnięcia: Anti-Tank oraz Electrician
Mapa: Zimna stal
Skład drużyny: …

Czwarta i ostatnia misja. Niestety, nie udało mi się na razie zebrać drużyny, która była by chętna wykonać tą misję. Odsyłam was do poradników Primera, który pokaże wam jak zdobyć osiągnięcia.

To tyle jeżeli chodzi o drugą operację specjalną o nazwie „Black Sea Incursion„. Jeżeli będę miał materiał z innych osiągnięć to z aktualizuję ten poradnik.

Na koniec pozostaje mi podziękować tym, którzy pomogli mi w zdobyciu wspomnianych wyżej osiągnięć, tym samym przyczynili się do powstania tego poradnika, a są to: Aenye, ishamael, kusy oraz Quori.

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią (gdy była w PvP). Community Contributor w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij