Pamiętniki Deweloperów – Lords of War

Zapraszamy na kolejny artykuł z serii Pamiętników Deweloperów, w której członkowie zespołu Obsidian przybliżają nam różne aspekty i mechaniki gry. Tym razem dowiemy się co nieco o nadchodzącym trybie turniejowym Lords of War!


Autor: Kevin Lee, Projektant trybów drużynowych PvP

Nazywam się Kevin Lee i jestem jednym z deweloperów pracujących nad trybem Lords of War, który niebawem trafi do gry. Lords of War będzie koncentrować się na rywalizujących między sobą zespołach. Ich celem będzie osiągnięcie jak największej ilości zwycięstw pod rząd. Cała rozgrywka będzie podzielona na sezony.

Tryb ten będzie cały czas rozwijany oraz będzie ewoluować wraz z kolejnymi sezonami. Bazując na Waszych opiniach, będziemy dodawać również nową zawartość oraz wprowadzać odpowiednie poprawki. Poniżej znajdziecie opis pierwszego sezonu testowego.

Cel

Celem trybu Lords of War jest osiągnięcie jak największej ilości zwycięstw pod rząd i zdobywanie prestiżu (dokładniejszy opis poniżej). Bitwy rozgrywane są w jednej ze stref, w których trwa konflikt, a każda strefa jest dostępna przez ograniczoną ilość czasu. Strefy różnią się mapami, celami które trzeba wykonać oraz poziomami pojazdów, które mogą wziąć udział w bitwie. Dzięki takiemu rozwiązaniu doznania płynące z rozgrywki będą specyficzne dla każdej strefy. Przykładowo, w jednej ze stref na drużynę mogą przypadać tylko 2 pojazdy danej klasy. Różnorodność składu drużyn wymuszona przez ten tryb będzie miała wpływ na poszerzanie horyzontów dowódców i zgrania samych członków drużyn. Taktyka będzie kluczem do zwycięstwa.

Tryb Lords of War używa systemu bazującego na regule „King of the Hill”, czyli każdy wygrany mecz skutkuje trafieniem na silniejszych przeciwników. Gdy nowa drużyna dołącza do kolejki tego trybu trafia na najniższą warstwę (dół wzgórza), gdzie spotyka drużynę, która posiada 0 zwycięstw. Drużyna wygrana trafia o jeden stopień wyżej, gdzie mierzy się z zespołem z podobną ilością zwycięstw. Im wyżej dojdzie zespół tym większe wyzwania, które na niego czekają. Nie cieszcie się jednak zbytnio, przegrani zostają zepchnięci na sam dół, tak działa ten system.

Drużyny

Podstawą trybu drużynowego są zespoły. Gracze mogą tworzyć zespoły o unikalnych nazwach, poza tym mogą również należeć do innych zespołów (maksymalnie pięciu). Każda drużyna może posiadać określoną ilość graczy, która zostanie dopasowana do populacji serwera. W zespole będą mogli znaleźć się również gracze rezerwowi, którzy w razie potrzeby zastąpią nieobecnych kolegów.

Gracze mogą również walczyć w barwach swojego batalionu, wystarczy zaznaczyć jedną opcję podczas tworzenia zespołu. Nie ma ograniczeń zespołów na batalion. Tag batalionu będzie wyświetlony zaraz obok nazwy zespołu. Przykładowo: Nazwa [Tag batalionu].

Wolni Strzelcy

Pomimo nacisku na kompletne drużyny, gracze indywidualni również będą mogli wziąć udział w tym trybie. Gracz w takim wypadku trafi do drużyny, która nie posiada pełnego składu, bądź trafi do składu losowego, wszystko będzie zależne od ilości graczy. Składy w pełni losowe będą grały tylko z takimi samymi losowymi drużynami.

Podobnie jak w przypadku pełnych drużyn, gracz indywidualny również będzie mógł piąć się w rankingu i otrzymywać związane z tym nagrody. Jednak postęp będzie przypisany do tej jednej drużyny której członkiem jest gracz, po zmianie drużyny postęp znika.

Uwaga: Gracze solo nie będą mogli utrzymywać licznika zwycięstw pod rząd samodzielnie.

Progresja

W takim razie czy tryb Lords of War ma zalety? Oczywiście, są nimi nagrody oraz progresja!

Powtórzmy to jeszcze raz.

Lords of War ma całkowicie inny system progresji gracza, tutaj o wszystkim decyduje prestiż. Prestiż to skumulowana wartość, która pokazuje wydajność danego gracza, jest również wyznacznikiem potęgi. Istnieje 10 poziomów prestiżu z 5 ligami (stal, brąz, srebro, złoto i platyna). Gracze startują na ostatnim 10 poziomie ligi stalowej.

Prestiż zdobywa się poprzez wygrywanie meczy, osobistą wydajność, osiągnięcia codzienne/tygodniowe/miesięczne oraz bonusy powiązane z ilością zwycięstw pod rząd i przerwaniem passy innych. Im wyższy poziom oraz liga tym lepsze nagrody (obecnie jeszcze brak konkretnych przykładów).

Sezony

Lords of War będzie podzielony na sezony, w których gracze mogą zdobyć wiele nagród i wyróżnień:

  • Drużyna z największą ilością prestiżu.
  • Drużyna z największą ilością zwycięstw pod rząd
  • Drużyny z największą ilością zwycięstw pod rząd w każdej strefie
  • Wolny strzelec z największą ilością prestiżu

Passa zwycięstw będzie podzielona na okresy czasu: codzienna, tygodniowa i miesięczna. Wraz ze startem nowego sezonu statystyki będą kasowane.

Przyszłość trybu Lords of War

Sezon 0 będzie początkiem trybu Lords of War. Wraz z kolejnymi sezonami będziemy wprowadzali nowe mechaniki, nowe możliwości dla samych drużyn oraz nowe nagrody. Wszystko będzie bazować na opiniach graczy, które będą najważniejsze w tym trybie. Informacje od graczy będą będą miały ogromny wpływ na rozwój rozgrywek. Po każdym sezonie będziemy chcieli usłyszeć wasze opinie.

 Źródło: aw.my.com

 

Wujek Sarge

Leniwy, ale dociekliwy. Pasjonuje go motoryzacja, technologia oraz żelki. Potrafi szyfrować wiadomości za pomocą nieznanych dotąd zakamarków języka polskiego. Tępi hińzgie bajgi i dropi karty na "Parze".

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij