NSW – dlaczego przegrywam [AFV]?

Witajcie!

Nadszedł taki dzień w moim czołgowym życiu, gdy uznałem, że moje wyniki nie są zadowalające. Zacząłem się więc zastanawiać – dlaczego tak się dzieje? Był to moment, gdy uznałem, iż nie potrafię grać w Armored Warfare i trzeba to zmienić. Postanowiłem spisywać co najczęściej doprowadzało do przegranej mojego zespołu oraz jakie najważniejsze elementy decydowały o tym, że moja drużyna z potyczek wychodziła zwycięsko. Stworzyłem swoistą listę najczęściej popełnianych „grzechów” oraz zbiór pozytywnych zachowań wpływających na przebieg bitwy. I właśnie tymi spostrzeżeniami chciałbym się z Wami podzielić, pod postacią serii artykułów „dlaczego przegrywam?” spod znaku wilka. Proszę nie traktować tego poradnika jako zbioru sztywno ustalonych zasad, bo tak jak nie ma dwóch takich samych bitew, tak nie ma jednego sposobu na wygraną. Zależy mi bardziej, aby każdy z Was przeanalizował co napisałem i zastanowił się, czy myśli, i postępuje podobnie.

NSW4-fox

Poradnik dla uporządkowania podzielony zostanie na pięć części, co jest odwzorowaniem ilości klas pojazdów z jakimi możemy spotkać się w Armored Warfare.

Dziś moim zdaniem pojazd, od którego zależy najwięcej. Gra się nim najtrudniej, a dobre pełnienie podstawowej roli na polu walki wymaga ogromnych umiejętności, opanowania i sztuki przewidywania.

NSW4-symbole_czolgow

AFV – Armored Fighting Vehicles, czyli Opancerzone Wozy Bojowe. Ich podstawową rolą w grze jest przekazywanie drużynie obrazu pola walki, czyli jednym słowem – zwiad (spotowanie). To ich praca przekłada się bezpośrednio na ilość obrażeń zadawanych drużynie przeciwnej. W grze oznaczone symbolem koła. Pojazdy te przeznaczone są dla najbardziej doświadczonych graczy!

Wady AFV:

  • symboliczne opancerzenie
  • stosunkowo słabe warunki bojowe (obrażenia, penetracja)
  • często wyposażone w koła, co sprawia problemy początkującym graczom

Zalety AFV:

  • mobilność
  • kamuflaż
  • zasięg widzenia
  • szybkostrzelność
  • szybki obrót wieży
  • możliwość oznaczania celów – markowanie
  • szybsze zdobywanie punktów przejęcia bazy

Jak widzicie pojazdy te nie tylko posiadają więcej zalet niż wad, ale dają dużą frajdę z gry i ogromne pokłady satysfakcji z wygranej, niejednokrotnie z potencjalnie silniejszym przeciwnikiem.

Polecany dowódca: Sabrina Washington

NSW4-sabrina

Zalecane retrofity: moja broń to: zasięg widzenia, mobilność i celność w ruchu – skupiam się na modyfikatorach podwyższających te aspekty.

Dodatkowe ulepszenia: warto wyposażyć się w kamuflaż, nie jest tani, ale w przypadku AFV wyjątkowo ważny.

NSW4-camo

Porady odnośnie gry:

  • Jestem najważniejszy w drużynie, muszę żyć jak najdłużej – moje zadanie to zwiad pola walki, bez tego moja drużyna jest bezradna, szybka śmierć AFV-a często doprowadza do przegranej całego zespołu, z racji braku wiedzy skąd zespół otrzymuje obrażenia oraz gdzie znajdują się siły wroga;
  • Moje zadanie to przede wszystkim spotowanie, nie zadawanie obrażeń – w pierwszej fazie gry skupiam się na przekazaniu zespołowi informacji odnośnie położenia i jakości pojazdów przeciwnika. Dopiero, gdy uznam to za właściwe, bezpieczne dla zespołu (moja ewentualna śmierć) – włączam się do walki pomagając dobijać wrogie cele;
  • Mam jak najszybciej zająć strategiczną pozycję – dobre rozeznanie na mapie to podstawa dobrego zwiadu;
  • Muszę szukać miejsc charakteryzujących się:
    • maksymalnie dużym obszarem widzenia, jeśli to możliwe unikam brzegów mapy, tak aby okrąg zwiadu na minimapie wypełniał maksymalnie dużo pola walki,
    • elementami poprawiającymi współczynnik kamuflażu: drzewa, krzaki, palmy,
    • możliwością szybkiego ukrycia się w przypadku wykrycia: pagórki, kamienie, skały, budynki,
  • Muszę współpracować z innymi zwiadowcami – jeśli takowi występują, staram się nie dublować spota, wypełniać luki w rozpoznaniu, na początku bitwy wskazuję miejsce, gdzie rozpoczynam pracę, obserwuję pokrycie mapy rozpoznaniem i położenie pozostałych zwiadowców;
  • Maksymalnie często korzystam z opcji oznaczania – zapewnia to mojej drużynie zadawanie powiększonych obrażeń, skuteczniejszą eksterminację pojazdów wroga, a tym samym szybsze i pewniejsze zwycięstwo;
  • Aktywnie poruszam się po mapie – nie czekam na wjazd przeciwników w obszar wykrycia, a szukam pojazdów wroga;
  • Ochrona sojuszniczych SPG to moje zadanie – jeśli widzę, że artyleria jest w niebezpieczeństwie – natychmiast wracam pomóc;
  • Niszczenie wrogich SPG to także mój cel – nikt nie zrobi tego lepiej i bezpieczniej, współgram z sojuszniczą artylerią, aby eliminować przeciwne, czasami wystarczy tylko wykrycie;
  • Decapowanie – czyli przerywanie zdobywania punktów przejęcie bazy. Ze względu na naszą mobilność, jedno z wielu zadań AFV, korzystajmy w takim przypadku z pocisków OB [HE] – dają większa gwarancję uszkodzeń;
  • Robię co mogę, aby pozostać niewykrytym, jeśli zmuszony jestem walczyć, stosuję następujące zasady:
    • Zasięg widzenia, celność w ruchu, mobilność i kamuflaż – to moja broń – staram się utrzymać przewagę we wszystkich tych aspektach – to one pozwolą odnieść mi sukces;
    • Granaty dymne to mój przyjaciel – w gorących sytuacjach pomagają uniknąć „kary”;
    • Nie walczę face to face – staram się okrążyć cel i otwierać ogień dopiero, gdy uderzę w bok lub tył wroga;
    • Nigdy się nie zatrzymuję, gdy prowadzę ogień lub po prostu jestem wykryty, mobilność to moja przewaga (nie dotyczy rakietowców);
    • Często zmieniam kierunek jazdy, nie poruszam się na wprost wroga;
    • Gdy chcę drastycznie zmienić kierunek poruszania się, czekam aż „zniknę”, staram się być maksymalnie nieprzewidywalny;

NSW4-crab

A oto moje dodatkowe uniwersalne zasady dodatkowo stosowane bez względu na klasę pojazdu, którą się poruszam:

  • Zawsze gram o wygraną dla mojej drużyny, moje wyniki indywidualne są mniej ważne;
  • Szanuję przeciwnika i kolegów z drużyny, nie obrażam nikogo;
  • Nigdy się nie poddaję, walczę do końca;

Jak widzicie granie AFV to nie tylko zwiad, a ogrom funkcji, konieczność przewidywania i  szybkiego dostosowywania się do sytuacji. Wszystko to powoduje, że to nie są pojazdy dla każdego. Jeśli czujecie, że jeszcze za wcześnie, bądź widzicie, że coś nie idzie po Waszej myśli, po prostu wybierzcie inny typ pojazdu. Naprawdę Wasza gra AFV-em ma decydujące znaczenie na przebieg i wynik bitwy.

Jeśli macie jakieś pytania, cenne uwagi, czy po prostu chcecie pograć razem, zapraszam na nasz oficjalny Discord, na kanał Gawra „Wilkownia” oraz do komentowania poniżej.

Do zobaczenia na polu walki. Voolf.

Voolf

Redaktor Naczelny i grafik w GameStone.pl, fotograf z zawodu, "pan od fikołków" z wykształcenia. Za sprawą posiadania dwóch teściowych traktuje wszystko z przymrużeniem oka. Specjalista od spraw beznadziejnych.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij