Na warsztacie: Przyszłe zmiany w ekonomii

Witajcie,

Do gorąco omawianych tematów wśród graczy i deweloperów należy ekonomia w Armored Warfare, zwłaszcza zarobki i ich relacje do cen i kosztów w grze. W tym artykule pragniemy przedstawić Wam nasze plany, dotyczące przyszłej ekonomii w AW.

Aktualizacje 0.19 i 0.20 wniosły wiele znacznych zmian w wielu mechanizmach Armored Warfare, w tym też takich, które mają znaczący wpływ na ekonomię gry. Czas zniszczenia, liczba punktów wytrzymałości, obrażenia pocisków i konstrukcja opancerzenia – wszystkie te czynniki wpływają na nią w pewnym stopniu.

Po wydaniu aktualizacji 0.20 przyjrzeliśmy się uważnie gospodarce w grze jako takiej jak również informacjom zwrotnym graczy, a następnie postanowiliśmy wprowadzić pewne zmiany. Naszym celem nie jest spowolnienie postępu gry, lecz wdrożenie systemu, w którym wkład gracza do bitwy i osobiste osiągi są sprawiedliwie nagradzane.

Pierwsze kroki podjęliśmy w aktualizacji 0.20.3831, kiedy to zwiększyliśmy nagrody w trybie Globalnych Operacji oraz usunęliśmy koszty amunicji oraz napraw, aby tryb ten był bardziej opłacalny, aczkolwiek planujemy dalsze poprawki tą drogą.

EKONOMIA DOTYCZĄCA KREDYTÓW

Pierwszą i najważniejszą zmianą, jaką zamierzamy wprowadzić, jest zdefiniowanie na nowo wynagrodzeń. W aktualizacji 0.20 kredyty i reputacja stanowią nagrodę za mniej więcej te same akcje, takie jak wygranie bitwy lub zadanie obrażeń.

W przyszłości reputacja będzie przysługiwać za to samo co obecnie, zaś zarobki w kredytach zostaną zbalansowane i będą w większości zależne od zadanych obrażeń, a nie od dużej liczby parametrów, jak dzieje się to dzisiaj. W tym celu kredyty za zadane obrażenia zostaną zwiększone o 50%.

Aby uniknąć nadmiernych i niezbalansowanych zarobków w kredytach względem zdobywanej reputacji, wprowadzimy w ekonomi kilka poprawek, takich jak:

  • Usunięcie mnożnika kredytów za zwycięstwo i zastąpienie go stałymi kredytami przyznawanymi za zwycięstwo
  • Usunięcie zarobków w kredytach za zniszczenie i asysty (są one uwzględnione w 50-procentowym wzroście)
  • Zmiana mechanizmu wynagrodzenia za obrażenia po wykryciu: teraz nagradzani są tylko gracze, którzy zadają obrażenia, ale sami nie podświetlają celu (spadek jest kompensowany większymi nagrodami za obrażenia, jako że opancerzone wozy bojowe zadają teraz również wysokie obrażenia, niekiedy bardzo znaczne)

W wyniku tych zmian gracze, którzy nie wnoszą niczego do bitwy, powinni zauważyć znaczny spadek zarobków, podczas gdy zarobki uzdolnionych i aktywnych graczy powinny utrzymać się na tym samym poziomie lub wzrosnąć. Dodatkowo zwiększymy kary w kredytach za obrażenia, zadane drużynie.

UPROSZCZENIE EKONOMII

Armored Warfare zawiera wiele różnych modyfikatorów ekonomii, które są trudne do śledzenia, sprawia to, że wyniki bitwy czasami trudno jest obliczyć i przewidzieć ze względu na dużą liczbę ekonomicznych czynników.

Chcemy, by system ten był bardziej „zrozumiały” i dlatego planujemy usunąć kilka modyfikatorów oraz skoncentrować się na głównych źródłach dochodów. W tym celu usuniemy:

  • Bonusy za serie zniszczeń (kilka zniszczeń z rzędu)
  • Bonusy za serie asyst (kilka asyst z rzędu)
  • Bonusy za serie wykryć (kilka wykryć z rzędu)
  • Nagrody za zniszczenie modułów pojazdu i zranienie członków załogi
  • Nagrody za postawienie zasłon dymnych (które mają nieznaczny wpływ na łączne zarobki)

Nagrodę za wykrycie wrogiego pojazdu będą dostawać tylko ci gracze, którzy podświetlili go jako pierwsi. Zmiany te zostaną zrekompensowane wzrostem dochodów z innych źródeł (na przykład zlikwidowane zarobki za zniszczone moduły zrekompensują większe zarobki za standardowe obrażenia), w związku z tym przeciętne zarobki nie ulegną zmianie.

DALSZE PLANY

Wymienione powyżej zmiany zgodnie z planem mają pojawić się w aktualizacji 0.21. Choć będą miały znaczący wpływ na ekonomię to nie są ostateczne. Kolejne aktualizacje wniosą dalsze poprawki, w tym między innymi:

  • Zmiany dotyczące zarobków za przechwycenie bazy, które mają być bardziej sprawiedliwe
  • Zarobki za obrażenia po wykryciu będą dzielone pomiędzy wszystkich, którzy podświetlają pojazd (obecnie wynagrodzenie za obrażenia po wykryciu otrzymuje tylko ta osoba, która jako pierwsza zacznie podświetlać wrogi cel, obecnie gracz może aktywnie wykrywać, ale jeśli nie zaczął podświetlać jako pierwszy wrogiego celu, nie dostanie za to żadnej nagrody; jest to naszym zdaniem dość niesprawiedliwe)
  • Gracze, zadający obrażenia celom, które wykrywa ktoś inny, będą otrzymywać zmniejszone wynagrodzenie (obecnie dostają takie samo wynagrodzenie jak gdyby podświetlali sami cele, co nie jest w porządku w stosunku do graczy, którzy zwiadem ryzykują wykrycie przez wroga, co jest bardziej niebezpieczne)
  • Gracze, którzy zadają obrażenia celom, unieruchomionym przez kogoś innego, będą otrzymywać zmniejszone wynagrodzenie (obecnie stan unieruchomienia nie ma znaczenia, ale gracze, którzy strzelają do poruszających się celów, ryzykują więcej, jako że cele te mają więcej możliwości obrony)
  • Przeróbka zarobków w PvE (zwiększenie różnicy za wygrane i przegrane)
  • Przeróbka bonusów za poziomy w bitwie (zostaną one zmienione poprzez połączenie bonusu za poziom pojazdu i bonusu za różnicę poziomu pomiędzy gracze a wrogim celem)
  • Zmiany dotyczące modyfikacji (zastąpienie modyfikacji zmniejszających otrzymywane obrażenia na modyfikacje zwiększającymi punkty wytrzymałości, ogółem doprowadzi do zwiększenia zarobków)

I dużo więcej. W dalszej perspektywie rozważamy dodanie dwugodzinnego wzmocnienia oraz możliwości łączenia wzmocnień lub insygniów niższej jakości w te wyższej.

Krok po kroku weźmiemy pod lupę wszystkie aspekty gospodarki, aby gra była bardziej logiczna i komfortowa. Jak zapowiadaliśmy, nie zamierzamy zwiększyć grindu w porównaniu z czasem przed Balansem 2.0, gracze nie będą też tracić kredytów w bitwach (co gwarantuje system kompensacji, który dba o to, aby gracze nie wydawali kredytów w bitwach, chyba że korzystają z materiałów eksploatacyjnych).

Chcemy, by gospodarka w grze była sprawiedliwa i zrozumiała.

 Poprawki EN-PL: sebastor

 Źródło: aw.my.com

 

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią. Peacekeeper w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij