Mega poradnik #1 – Problemy techniczne

Witajcie,

 W ostatnim czasie coraz więcej graczy próbuje swoich sił w Armored Warfare. Z tego też powodu coraz częściej pojawiają się pytania, problemy, na które została już kiedyś udzielona odpowiedź. Jak to bywa ostatnio, nie każdemu chce się szperać i przewalać całe forum, aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie lub jakąkolwiek poradę, po prostu zakłada nowy wątek.

Z tego powodu postanowiłem stworzyć jeden duży poradnik, w którym to zbiorę wszystkie informacje na temat różnych problemów i zagadnień jakie do tej pory pojawiły się na polskim forum AW. Nie będę ukrywał, że częstą radą będzie napisanie zapytania do supportu, ponieważ tylko oni będą w stanie rozwiązać część problemów. Nie twierdzę też, że znam się na wszystkim, bo tak nie jest. Nie oczekujcie zatem, iż pomogę Wam w każdej kwestii.

Sam poradnik będzie podzielony na kilka sekcji (łatwe, średnie, trudne), zależnie od złożoności omawianej kwestii. Dodam też kilka ogólnych porad i informacji. Miejcie jednak na uwadze jedną rzecz, nie jest to typowy poradnik, nie zawsze znajdziecie w nim konkretną odpowiedź co zrobić w danej sytuacji. Podam Wam za to co sprawiło, że gracz, który miał dany problem, pozbył się go (jeżeli nie w całości to przynajmniej w jakimś stopniu). 😛

Na zakończenie wstępu jedna ważna informacja, która tyczy się całej treści w tym poradniku:

UWAGA: Pamiętajcie że wszelkie zmiany w systemie jak i sprzęcie dokonujecie na własną odpowiedzialność!

W kilku newralgicznych miejscach będę jeszcze o tym przypominał. 🙂

 

Łatwe


Nie mogę zaakceptować umowy licencyjnej, co robić?

Nie mogę zaakceptować umowy licencyjnej, co robić?

Wbrew pozorom wcale nie jest to aż taki rzadki przypadek. 🙂
Są trzy sposoby, aby sobie z tym poradzić:

  1. Użyć kombinacji klawiszy Alt + Strzałka w dół + Enter
  2. Na tzw. „czuja„, rzeczywiste położenie klawisza może być przesunięte o parę centymetrów, w któryś z kierunków
  3. Użyć kombinacji klawiszy Alt + Enter, w tym przypadku przełączymy grę w „okienko”. Dzięki temu przycisk powinien „wrócić” na swoje miejsce


Wpisałem kod promocyjny, ale nic nie otrzymałem. Co powinienem zrobić?

Wpisałem kod promocyjny, ale nic nie otrzymałem. Co powinienem zrobić?

Jeżeli mieliśmy otrzymać poprzez kod jakiś pojazd, ich grupę lub inny przedmiot, a 24 godziny minęły od wpisania owego kodu, to pozostaje nam kontakt z supportem w tej sprawie: Klik


Pojawiły mi się jakieś dziwne komunikaty w rogu ekranu, co robić?

Pojawiły mi się jakieś dziwne komunikaty w rogu ekranu, co robić?

Wystarczy nacisnąć klawisz „o” lub  „num7„.


Mam już ściągniętą grę, czy mogę ją przenieść na inny dysk lub komputer?

Mam już ściągniętą grę, czy mogę ją przenieść na inny dysk lub komputer?

Oczywiście że tak. 🙂
W przypadku przeniesienia gry na inny dysk w ogóle nie powinno być problemów. Gdy już wybierzemy sobie nową lokalizację, i przeniesiemy tam grę, wystarczy wejść w opcję launchera (My.com Game Center) i wskazać nową lokalizację plików.

W przypadku przenoszenia gry na inny komputer mamy dwie opcje:

  • Przenosimy pliki instalacyjne gry wraz z zainstalowaną grą na nową maszynę, pliki wrzucamy do odpowiedniego folderu („Distrib„, jego lokalizację możemy sobie ustalić w ustawieniach launchera)  i wskazujemy lokalizację gry jak w powyższym przykładzie
  • Przenosimy  pliki instalacyjne gry do folderu „Distrib” i instalujemy grę od nowa


Problemy związane z bonusem za zalogowanie się oraz z samym zalogowaniem się do launchera

Problemy związane z bonusem za zalogowanie się oraz z samym zalogowaniem się do launchera

Rozwiązanie problemu z reguły jest bardzo proste. Włączamy grę, odczekujemy 1-2 minuty i jeżeli wciąż nie możemy odebrać nagrody za dany dzień to wykonujemy jedną z trzech czynności:

  1. Klikamy PPM (prawym przyciskiem myszki), gdzieś na tle w launcherze i wybieramy opcję „Odśwież
  2. Klikamy na „Katalog gier” i wybieramy ponownie Armored Warfare
  3. Klikamy „Moje gry” i raz jeszcze wybieramy AW

Jeżeli żadna z tych trzech czynności nam nie pomoże pozostaje nam spróbować wylogować i zalogować się raz jeszcze w launcherze Możemy też spróbować zmienić języka gry na inny, i po kilku sekundach ponownie przełączyć się na poprzedni. Kolejnym krokiem (jeżeli i to zawiedzie) będzie wyczyszczenie plików tymczasowych w launcherze:

Jeżeli ta czynność nie pomoże to nie pozostaje nam nic innego jak skontaktować się z supportem: Klik
Co jednak zrobić gdy np. z nagrodami dojdziemy do 5-6 dnia a licznik nagle resetuje się nam się z powrotem do 1? W tym przypadku wykonujemy wszystkie punkty od ponownego logowania się włącznie, aż do zgłoszenia się do supportu jeżeli nie uda się zaradzić na ten problem. Innego rozwiązania nie ma. 🙁

Co się tyczy zaś problemu z zalogowaniem się do launchera. Wykonujemy te same kroki od etapu wylogowania się kończąc na kontakcie z supportem. Jedną dodatkową rzecz, którą możemy wypróbować, jest zmiana hasła do konta My.com i ponowna próba zalogowania się.


Pojazd utknął w bitwie (na sesji), co robić?

Pojazd „utknął” w bitwie (na sesji), co robić?

Jeżeli zdarzy nam się, że utraciliśmy połączenie w trakcie bitwy, zostaniemy z niej wyrzuceni lub nawet się do niej „nie załadujemy”, to może się okazać, że spotka nas niemiła niespodzianka w garażu.

Czasem może dojść do sytuacji, w której to nasza maszyna „utknie” w bitwie, która już dawno powinna się zakończyć. Po długich oczekiwaniach (kilka minut, godzin a nawet dni!) nasz zaginiony towarzysz walk wraca (w takich przypadkach zawsze pojawia się komentarz, że poszedł się „szlajać” :D).

Jednak co możemy zrobić, aby do takiej sytuacji nie dopuścić lub przynajmniej skrócić ten czas oczekiwania na powrót naszego pojazdu? Niestety, nie jesteśmy w stanie zapobiec takiemu wydarzeniu, możemy spróbować podjąć pewne kroki, gdy już nas ono spotka. Zatem, co robimy? Część poniższych sposobów została opisana przez graczy na forum, którzy twierdzili, że im pomogły:

  • Pierwsze co to bez paniki, pojazd sam powinien „wrócić„, jeżeli nie chcecie czekać to spróbujcie poniższych metod

Rozwiązanie zasugerowane przez Support:

  1. Upewnij się, że jesteś zalogowany w systemie jako Administrator
  2. Na swojej klawiaturze naciśnij jednocześnie klawisz „Windows” (flaga) oraz „R
  3. Wpisz „msconfig.exe” w nowo otwartym okienku (bez cudzysłowie) i naciśnij „Enter
  4. Otworzy się okienko od „Konfiguracji systemu„. W zakładce „Usługi” zobaczysz długą listę usług dostępnych na Twoim PC
  5. Po pierwsze, zaznacz okienko „Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft„. Jak sama nazwa wskazuje, opcja ta ukryje wszystkie usługi Microsoftu na liście
  6. Następnie, kliknij przycisk „Wyłącz wszystkie” (Aby uruchomić system normalnie, kliknij przycisk „Włącz wszystkie” w 6 kroku)
  7. Na końcu, kliknij przycisk „Zastosuj„, a następnie „Ok„. Teraz uruchom swój komputer ponownie

Jeżeli to nie pomoże to możecie spróbować poniższych sposobów.

  • Wylogowujemy się z Armored Warfare i z My.com Game Center, usuwamy pliki tymczasowe launchera (patrz: „Problemy związane z bonusem za zalogowanie się oraz z samym zalogowaniem się do launchera„), resetujemy nasze połączenie z internetem i logujemy się ponownie, sprawdzamy czy pojazd wrócił
  • Uruchamiamy z 2x grę, próbujemy ponownie dołączyć do bitwy, jeżeli zdarzy się, że gra dłużej „myśli” nad dołączeniem do bitwy to ją resetujemy i rozgrywamy dwie kolejne bitwy innymi pojazdami. Operację powtarzamy z 2-3x. Autor twierdził, że sposób ten zadziałał w każdym z 6 przypadków, w których spotkał go ten problem
  • Radykalniejszym sposobem jest reinstalacja gry, również podobno pomogło

Jeżeli po 36 godzinach pojazd dalej nie wrócił do naszego garażu, to nie pozostaje nam nic innego jak skontaktowanie się z supportem po dalsze instrukcje: Klik


Widoczny kod Captcha w launcherze gry

Widoczny kod Captcha w launcherze gry

Jest to problem związany z dostawcą internetu bądź Waszymi ustawieniami związanymi z firewall-em komputera / routera. W tym drugim przypadku wystarczy pogrzebać w ustawieniach (musicie zrobić to na własną rękę :P), w przypadku dostawcy pozostaje Wam telefon do niego lub jego zmiana.

Jeżeli żadne z tych rozwiązań Wam nie pasuje, to pozostaje opcja trzecia, „wyjście awaryjne„. Można pozbyć się captchy z launchera na pewien czas. Tak się składa, że „przeglądarka” wbudowana w grę działa na tej samej zasadzie co ta w launcherze. Wystarczy że włączycie grę i w garażu klikniecie przycisk „Kup złoto„, otworzy Wam się okienko, w którym zamiast widocznej oferty kupna złota i kilku innych zakładek, pojawi się captcha, którą możecie na spokojnie uzupełnić. Po tej czynności, gdy odświeżycie launcher, wszystko powinno wrócić do normy, przynajmniej na jakiś czas. 🙂

UWAGA: Pamiętajcie że wszelkie zmiany w systemie jak i sprzęcie dokonujecie na własną odpowiedzialność!


Nie mogę aktywować wzmocnienia (boost-a), co robić?

Nie mogę aktywować wzmocnienia (boost-a), co robić?

Po 2x kliknięciu myszką powinna pojawić się wiadomość czy chcesz uaktywnić dane wzmocnienie
Jeżeli klikasz ikonkę wzmocnienia tak jak należy a bonus wciąż się nie uaktywnia, to pozostaje nam skontaktować się z supportem: Klik


Po utracie połączenia zniknęła cała moja reputacja, kredyty i złoto. Co robić!?

Po utracie połączenia zniknęła cała moja reputacja, kredyty i złoto. Co robić!?

Jest to tylko błąd wizualny, wszystko na Waszym koncie powinno się zgadzać. Wystarczy że rozegracie jedną bitwę i wszystko wróci do normy. Jeżeli tak się nie stanie to będziecie musieli skontaktować się z supportem: Klik


Średnie


Utrata połączenia z serwerem, nie można się zalogować

Utrata połączenia z serwerem, nie można się zalogować

Utraciłem połączenie z serwerem, często wyrzuca mnie z bitew lub nawet z samego garażu. Nie mogę się zalogować.

Sprawa nie jest błaha, czynników które odpowiadają za ten stan rzeczy może być od groma. Powyższe objawy mogą nam sygnalizować, że coś może być nie tak z naszym połączeniem na linii My – Serwer. Możemy to sprawdzić prostym programem o nazwie WinMTR.

W polu HOST wpisujemy adres serwera EU185.30.178.136, natomiast jeżeli chcecie sprawdzić serwera uwierzytelnienia EU to jego IP jest takie: 185.30.178.73.

Wartość „Loss%” pokaże nam jaki % danych tracimy, oraz w którym miejscu. Dobrze wyjaśnił to zagadnienie jeden z forumowiczów, @Garcik:

(…) w którym miejscu, to znaczy czy tracimy pakiety danych pomiędzy PC a routerem, między routerem a kolejnym serwerem i na końcu między serwerem „pośrednikiem” a serwerem gry.

Nie wiem czy mi się wydaje, ale odniosłem wrażenie, że gra jest bardzo czuła na punkcie jakości połączenia. Strata pakietów rzędu 1-5 % nie zakłóca gry, ale już około 10% zaczynają dziać się dziwne rzeczy, np. podczas gdy pojazd sam zaczyna jechać i tracimy nad nim kontrolę.

Jeżeli w programie pokaże, że pakiety są tracone to nic z tym nie zrobisz, bo to wina połączenia. chyba ze pakiety będą tracone od razu od PC a routerem wtedy sprawdź kabel albo połączenie Wi-fi jest zakłócane.



Instalator zawiesza się przy uruchomieniu - Windows 10

Instalator zawiesza się przy uruchomieniu – Windows 10

Zdarzyła się sytuacja, iż instalator gry zawieszał się od razu przy próbie instalacji gry, kliknięcie myszką gdziekolwiek skutkowało natychmiastowym komunikatem czy przerwać zadanie.  Za system operacyjny służył Windows 10 z wszelkimi aktualizacjami.

Było kilka pomysłów jak rozwiązać ten problem:

  • Uruchomienie z prawami administratora
  • Wybranie w właściwościach pliku instalacyjnego „rozwiąż problemy ze zgodnością” (przy tej próbie wyszło że program jest „niezgodny„, co oczywiście nie miało żadnego sensu).
  • Sprawdzenie w właściwościach pliku czy Windows go nie „zablokował” (jeżeli tak by było to pojawiła by się opcja „odblokuj„).
  • Wyłączenie antywirusa

Za wiele to nie dało, jednak udało się w końcu znaleźć rozwiązanie problemu. Gracz, który miał wyżej opisany problem, wyłączył wszystkie zbędne usługi w systemie. Muszę przyznać, że było to ciekawe rozwiązanie, całkiem sensowne. Sam kiedyś miałem problem tego typu, ale z wszelkimi instalatorami, nawet tymi od Microsoftu. Udało mi się rozwiązać tą kwestię poprzez wyłączenie usługi indeksowania plików.

W systemie Windows 10, jeżeli chcecie przejść do niżej widocznego okienka, wystarczy wpisać w wyszukiwaniu „Usługi„. Pamiętajcie aby wszelkie zmiany w tym okienku dokonywać „z głową„, najlepiej dokładnie sprawdźcie co dana usługa „robi” zanim ją wyłączycie. 😉

UWAGA: Pamiętajcie że wszelkie zmiany w systemie jak i sprzęcie dokonujecie na własną odpowiedzialność!


Przy trafieniu w mój pojazd mam dziwne efekty wizualne

Przy trafieniu w mój pojazd mam dziwne efekty wizualne

Nie ma się czego obawiać, jest to naturalny element gry, który nam sygnalizuje, że „oberwaliśmy„. Problem pojawia się wtedy, gdy zamiast oryginalnego koloru (czerwony, ewentualnie pomarańczowy) i rozmiaru efektu mamy np. takie coś:

W tym przypadku mamy jasną wiadomość, coś jest nie tak z naszą kartą graficzną, a dokładniej zapewne z jej sterownikami. W takim przypadku należało by je usunąć całkowicie i zainstalować od nowa. Problem powinien zniknąć (chyba że dzieje się coś niedobrego z naszą kartą w kwestii sprzętowej).


Zaktualizowałem grę, launcher chce pobrać poprawki, ale bezskutecznie

Zaktualizowałem grę, launcher chce pobrać poprawki, ale bezskutecznie

Czasem zdarzy się sytuacja, że gdy już pobraliśmy całą aktualizację, launcher będzie chciał pobrać jeszcze jakieś poprawki. Może się również zdarzyć, że pojawi się jakiś problem i nie będzie w stanie ich pobrać (pasek postępu w ogóle nie ruszy z miejsca). W tym przypadku mamy dwie opcje co możemy tym zrobić:

  1. Wyłączamy My.com Game Center, przechodzimy do folderu „Distrib” (lokalizację pliku poznacie z ustawień launchera), a następnie do podfolderu „torrents„. Wyrzucamy wszystko co tam znajdziemy
  2. Przechodzimy do katalogu „Armored Warfare MyCom Beta” i usuwamy wszystkie pliki z wyjątkiem:
  • build_version.txt
  • debug.log
  • dxwebsetup.exe
  • Game.log
  • GameIcon.ico
  • system.cfg
  • system.sfg.default
  • user.cfg
  • user.cfg.default

Istnieje niewielka szansa, że samo sprawdzenie plików gry załatwi sprawę. Jednak w większości przypadków to się nie sprawdza. Jednak jak to mówią, spróbować nie zaszkodzi:

UWAGA: Zaleca się zrobienie kopii zapasowej plików, które chcemy usunąć w powyższym przypadku. Można je również „wyciąć” zamiast usuwać.


Trudne


Błąd autoryzacji, logowania się do gry

Błąd autoryzacji, logowania się do gry

Jest to jeden z trudniejszych problemów ponieważ nie zawsze wiadomo co jest jego przyczyną. Problem może dotyczyć kilku kwestii:

  • Problem ze strony dostawy internetu
  • Problem z naszym połączeniem na linii My – Serwer
  • Problemy techniczne po stronie Armored Warfare
  • Problem z ustawieniami w naszym komputerze

Na większość z powyższych przypadków nie mamy wpływu, możemy je jedynie zdiagnozować. Zacznijmy od końca. Odnośnie czwartego punktu, ustawienia. Z tym Wam nie pomogę, nie jestem aż takim ekspertem, przyczyn może być wiele (choć wspomnę o jednej później).

Punkt trzeci, problemy techniczne po stronie AW. Pozostaje nam sprawdzić forum gry czy więcej osób w danej chwili nie ma takiego problemu jak my. Oraz czy nie ma żadnego stosownego komunikatu w aktualnościach lub w statusie serwera.

Punkt drugi, połączenie na linii My – Serwer. W tym przypadku warto sięgnąć po program WinMTR, o którym wspomniałem przy „Utrata połączenia z serwerem, nie można się zalogować„. Tym sposobem będziemy mogli wykluczyć lub potwierdzić ten przypadek.

Punkt pierwszy, dostawca internetu. Ten punkt z reguły zazwyczaj eliminujemy jeżeli okazuje się, że internet działa i nie ma problemów z innymi grami. Jednak, tak jak wspomniałem na początku, może być jedno „ale„.  Może zdarzyć się, że nasz usługodawca „zablokował” porty, z który korzysta Armored Warfare. W takim przypadku należało by skontaktować z naszym dostawcą internetu i poprosić go o ich otwarcie, warto też sprawdzić na początek czy my mamy „otwarte” te porty w swoim komputerze.

WHAT PORTS ARE USED BY ARMORED WARFARE?

Armored Warfare uses the following ports to communicate:
– TCP: 5050 and 5055 (for the web, 80 and 443)
– UDP: 61090 to 61154

Co jeszcze możemy zrobić? Podobno jednemu z graczy pomogło wylogowanie się z launchera, zmiana hasła do konta My.com i ponowne zalogowanie się. Sprawdzić nigdy nie zaszkodzi. 😉

UWAGA: Pamiętajcie że wszelkie zmiany w systemie jak i sprzęcie dokonujecie na własną odpowiedzialność!


Program nie odpowiada, nie można zainstalować aktualizacji / grać

Program nie odpowiada, nie można zainstalować aktualizacji / grać

 

Kolejny dość złożony problem. Tym razem przedstawię Wam jakie wpierw kroki zostały poczynione zanim problem został rozwiązany. Nie pomogły one w tym przypadku, ale być może pomogą one Wam.

Uruchomienie programu z prawami administratora i trybie zgodności nie przyniosło żadnych skutków. Tak samo reinstalacja. W tym momencie przyszła kolej na bardziej inwazyjne kroki. Czyli usunięcie całego oprogramowania My.com i wszelkich jego pozostałości:

Przejdź do:

C:\Users\TwojaNazwaUżytkownika\AppData\Local

Sprawdź czy znajduje się tam folder „MyComGames„, jeżeli tak to go usuń.
Następnie otwórz sobie rejestr wpisując w Win+R polecenie regedit.

Znajdź tą pozycję i usuń ją.
(Rzecz jasna przed tym zrób sobie kopie rejestru, nigdy nic nie wiadomo)

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MyComGames

Jeżeli chcesz to możesz też ściągnąć CCleaneratutaj – i sprawdź nim rejestr, niech Ci naprawi/wyczyści to co tam będzie coś nie tak.

Niestety i tym razem nic to nie dało. Jednak kolejny sposób przyniósł długo oczekiwane rezultaty. Zdziwicie się, ale owy sposób jest dość specyficzny. Pozwolę sobie zacytować:

Udało mi się uruchomić grę. Po prostu zainstalowałem grę na lapku i bezczelnie skopiowałem na kompa do grania. Trochę było problemów, ponownie pobierał grę ale działa. 😀

Od siebie na koniec dodam tylko, że zapewne dało by się pominąć kwestię ponownego pobierania plików instalacyjnych gry, gdyby tylko zostały one przeniesione do odpowiedniego folderu na nowej maszynie (więcej o przenoszeniu przeczytacie w zakładce „Mam już ściągniętą grę, czy mogę ją przenieść na inny dysk lub komputer?„).

UWAGA: Pamiętajcie że wszelkie zmiany w systemie jak i sprzęcie dokonujecie na własną odpowiedzialność!


Wyrzucanie do garażu

Wyrzucanie do garażu

Jest to problem, który ostatnio powraca co jakiś czas. Jednemu z użytkowników forum Armored Warfare udało znaleźć się „rozwiązanie” na ten problem. Należy jednak zaznaczyć, iż nie jest pewne, że zadziała również i u Was.

W kwestii tego problemu odsyłam Was do tematu na forum AW: Klik
Jeżeli wciąż będziecie się borykać z tą kwestią to skontaktujcie się z supportem: Klik


Sterownik ekranu przestał działać

Sterownik ekranu przestał działać

Jeżeli w ostatnim czasie podczas grania w Armored Warfare (lub inne gry) ten oto komunikat zaczął Ci się pojawiać dość regularnie lub często, to wiedz, że Twój najgorszy koszmar właśnie się zaczął. Może on potrwać tylko chwilę, lub będzie trwał naprawdę długo. 🙁

Bez owijania w bawełnę, problem może dotyczyć trzech rzeczy. „Umierającej” karty graficznej, aktualnych parametrów (taktowania) lub jej sterowników. Zacznijmy od najprostszej sprawy, czyli sterowników karty graficznej. Instrukcja prosto od Nvidi:

Usuwamy sterowniki karty graficznej:

1. Pobieramy NVIDIA Display Driver Uninstaller (DDU) z stąd: Klik
2. Po pobraniu narzędzia uruchamiamy je. Program zapyta o uruchomienie komputera w trybie awaryjnym – zaznaczamy opcję yes. Po uruchomieniu komputera w ww. trybie usuń wszystkie pliki NVIDIA w następujący sposób:

  • Zaznacz wszystkie pliki Nvidia
  • Kliknij na Czyść i Zrestartuj (Clean and Restart).

3. Po ponownym uruchomieniu systemu, zainstaluj sterowniki za pomocą metody czystej instalacji.

Instalujemy sterowniki karty graficznej metodą „czystej instalacji”:

1. Przechodzimy na stronę Nvidi: Klik
2.Wybieramy swój model karty oraz system operacyjny. Klikamy na przycisk „Szukaj„, następnie „Pobierz” (w celu pobrania najnowszych dostępnych sterowników) i na ostatniej stronie „Zgadzam się – Pobierz„, aby rozpocząć pobieranie.
3. Po zakończeniu pobierania i rozpakowywania sterowników uruchom instalator. Wybierz opcję instalacji niestandardowej.
4. Zaznacz okno ”Przeprowadź czystą instalację” i dalej kontynuuj proces instalacji.
5. Uruchom ponownie komputer po zakończeniu instalacji.

Przy tej metodzie możemy wypróbować kilka różnych wersji sterowników. Jeżeli ostatnio aktualizowaliśmy sterowniki to może się okazać, że to one powodowały problemy i warto byłoby wrócić do wcześniejszej wersji.

Teraz króciutko wspomnę co może sygnalizować, że nasza karta graficzna umiera i przyjdzie moment, że trzeba będzie ją wymienić. Przede wszystkim częstotliwość crashy, wywalania sterownika, błędów, pojawienie się „artefaktów” (kolorowe plamki, kwadraciki, paski, wszystko co niezwykłe a pojawia się nam na ekranie), restarty komputera czy też najzwyklejsze „zwiechy„. Jeżeli już nawet przy otwieraniu obrazka, filmu lub nawet folderu komputer ma jakiekolwiek powyższe objawy to oznacza to, że twoja karta ma dość i należałoby ją wymienić (oczywiście część z wymienionych wyżej zjawisk może dotyczyć również innych kwestii, wszystko zależy od konkretnego przypadku).

Pozostała nam ostatnia kwestia związana z tym zagadnieniem, taktowanie karty graficznej. Na chwilę obecną Armored Warfare kiepsko znosi karty, które mają wyższe taktowanie niż fabryczne lub są podkręcone przez właścicieli. Z każdą aktualizacją sytuacja się zmienia, raz na lepsze, raz na gorsze. Często obniżenie taktowania rdzenia jak i pamięci karty niweluje problem „wysypującego się” sterownika.

Najczęściej wystarcza obniżenie taktowania do wartości fabrycznych karty (część kart może być już fabrycznie podkręcona przez różnych producentów (warto sprawdzić nazwę własnej karty na przykład na fakturze zakupu, po nazwie powinniśmy wiedzieć czy mamy „kręconą” kartę, np. Gigabyte GF GTX 660 2048MB DDR5 PCE-E DP HDMI 2XDVI OC 1033/6008 GV-N660OC-2GD)). Do tej „zabawy” przydadzą nam się dwa programy; GPU-Z oraz MSI Afterburner (możecie również użyć jakiś innych programów jeżeli znacie :)).

  1. Default Clock – Pokazuję nam wartości taktowania, ustalone przez producenta karty
  2. GPU Clock – Pokazuję nam aktualne taktowanie naszej karty

W obu pozycjach jest pokazane również taktowanie pamięci karty graficznej.

  1. Core Clock – tym suwakiem ustalamy o jaką wartość ma się zmienić taktowanie rdzenia naszej karty, klikając bezpośrednio w pole po prawej od suwaka możemy wpisać ustaloną przez siebie wartość. Jak widać mam wpisane -53 przez co taktowanie rdzenia spadło z 1033 Mhz na 980 Mhz (co jest widoczne na powyższym zrzucie z GPU-Z).
  2. Memory Clock – Działa na takiej samej zasadzie jak „Core Clock

Jak już wspominałem wcześniej, zazwyczaj wystarczy obniżenie taktowań do wartości oryginalnych, jeżeli to nie pomoże to można obniżyć o kolejne Mhz, w zakresie od 0 do -50 Mhz (w obu przypadkach, rdzenia jak i pamięci). Powinno wystarczyć.

Na koniec dodam od siebie jeszcze jedną radę, która również powinna pomóc (choć wszystko zależy od posiadanej przez Was karty graficznej). Sam tą metodę stosuję. Zmieńcie ustawienia graficzne w Armored Warfare na maksymalneUltra. Tak, wiem jak to brzmi, dość nie logicznie, jednak muszę przyznać, że to działa. Pod takim obciążeniem problem ze sterownikiem graficznym występuje dużo rzadziej. 😉

UWAGA: Pamiętajcie że wszelkie zmiany w systemie jak i sprzęcie dokonujecie na własną odpowiedzialność!


Nie można uruchomić aplikacji, komponent zlib1.dll

Nie można uruchomić aplikacji, komponent zlib1.dll

Od razu zaznaczę, że problem ten nie został całkowicie rozwiązany, jednakże wspomnę o nim gdyby ktoś się z nim zetknął. Jak widać na załączonym obrazku gracz miał problem z plikiem zlib1.dll, udało mu się przejść dalej przez ten etap dzięki sprawdzeniu spójności plików gry.

Jednakże pojawił się kolejny problem, po wciśnięciu przycisku „Graj” pojawił się błąd:

Program C:\Windows\System32\Xinput1_3.dll nie jest przeznaczony do uruchamiania w systemie Windows albo zawiera błąd. Zainstaluj program ponownie , używając oryginalnego nośnika instalacyjnego , albo skontaktuj się z administratorem systemu lub z dostawca oprogramowania w celu uzyskania pomocy. Stan błędu: 0xc0000020.

I tym razem graczowi, który borykał się z tym problemem, udało się znaleźć rozwiązanie:

Są dwa wyjścia:

  1. Aktualizacja DirectX’a, w moim przypadku odpadło, mam najnowszy.
  2. Pobrać Xinput1_3.dll, może być w formie zip lub ze strony dll files. Wypakujcie potrzebny plik na pulpit a następnie przygotujcie sobie C:\Windows\System32 i poszukajcie ww. pliku .dll. U mnie nie wiem jakim cudem miał on 0 kb w bibliotece. Podmieniłem go z tym z pulpitu.

Jednak jak się okazało, sukces był tymczasowy. Według owego gracza na następny dzień pojawił się problem z dźwiękiem w grze, a w zasadzie jego brakiem. Na tym etapie zakończyła się próba rozwiązania tego problemu.


Wsparcie SLI w Armored Warfare

Wsparcie SLI w Armored Warfare

Wbrew pozorom istnieje możliwość użycia technologi SLI w AW. 🙂

  • Armored Warfare nie posiada profilu SLI w sterownikach. Wasza druga karta jest nieużywana.
  • Można jednak zmusić ją do pracy „po swojemu„. Wystarczy że dodasz te parametry do bazy danych sterownika:
  • „SLI-compatibility Bits (DX1x)” : 0x000040F5
  • „SLI-compatibility Bits” : 0x02506405
  • Otwórzcie program, kliknijcie na ikonkę narzędzi za pozycją „Driver version„, w nowym okienku wyszukajcie Armored Warfare.
  • W profilu wyszukajcie pozycje „SLI-compatibility Bits” i ustawcie je według powyższych danych.
  • Po tej czynności AW powinno działać w pełnym SLI,  a wasze karty osiągać 98% wydajności.

Poniżej macie również instrukcję obrazkową, abyście byli pewni tego co robicie. 🙂


sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij