Marder 2 – Szybkie spojrzenie

Witajcie,

Przed wami kolejna mini recenzja, tym razem poświęcona opancerzonemu wozowi bojowemu 8 poziomu – Marder 2.

Statystyki wybranych AFV i TD premium 8 poziomu


Siła ognia

Marder jest uzbrojony wyłącznie w 50 mm działko automatyczne, które może strzelać ogniem ciągłym. Do wyboru mamy dwa typy pocisków AP i PELE (nazywają się inaczej, ale że używają tej samej mechaniki to łatwiej nazywać je w ten sposób).

Sprawą oczywistą jest, że do działka będziemy ładować tylko PELE – zadają one ogromne obrażenia modułom. Problem z działkiem jest taki, że posiada ono niską celność (0.14°), a oprócz tego przy dłuższej serii okrąg celownika szybko się rozprasza.

Podsumowanie: Z obecnymi parametrami walka na większych dystans nie wchodzi w grę. Działko jest przeznaczone do walki na bliski dystans z celami lekko i średnio opancerzonymi (TD, LT, AFV oraz boki i tył MBT).

Walka z MBT od frontu nie wyjdzie nam na dobre. Aby zadać obrażenia musielibyśmy celować po weakspotach i strzelać krótkimi seriami, inaczej celownik szybko się rozproszy i większość pocisków trafi w gruby pancerz nie zadając w ogóle obrażeń lub nawet chybi.

Brak wyrzutni PPK jest odczuwalny wtedy, gdy spotkamy MBT ustawionego do nas przodem lub pojazd zbyt daleki by efektywnie użyć działka.


Ochrona

Pancerz jest bardzo gruby jak na AFV (200 mm kadłub i 240 mm wieża). Żadne działko automatyczne nie będzie w stanie efektywnie nas przebijać od przodu – chyba że użyje PELE lub będzie celować w dolną płytę przedniego opancerzenia.

Dużym minusem jest brak jakiejkolwiek ochrony przed PPK (ERA, SOA). Jest to o tyle istotne, że jesteśmy wolni i będziemy walczyć na bliski dystans. Każda wycelowana w nas rakiet trafi, przebije nas i zada spore obrażenia.

Podsumowanie: Jesteśmy bardzo dobrze chronieni przed działkami automatycznymi używającymi zwykłej amunicji. Zdarzy się również, że w trakcie walki uda nam się odbić pociski wycelowane w przedni pancerz.

Problem niestety jest taki, że na tym poziomie prawie nie ma pojazdów, które nie posiadają PPK. Oznacza to, że jeżeli spotkamy, np. Terminatora to ten będzie w stanie zadać nam spore obrażenia zanim zdarzymy go wykończyć.


Mobilność

Z racji swojego opancerzenia i napędu gąsienicowego, Marder nie jest demonem prędkości. Posiada parametry porównywalne do Bradleya.

Podsumowanie: Przyśpieszenie do 32 km/h trwa ponad 3,7 sekundy. To sporo jak na AFV, który będzie walczyć w pierwszej linii. Niemniej jednak, nie jest aż tak źle, da się walczyć.


Technologia

Jak na tak spory pojazd posiada on niezły kamuflaż, kształtujący się na poziomie 33%. Zasięg widzenia jest przeciętny i wynosi nieco ponad 415 metrów.

Plusem jest zdolność oznaczenia celu, a tym samym zwiększenia zadawanych obrażeń i uniemożliwienia przeciwnikowi schowania się za zasłoną dymną.

Podsumowanie: Marder to brawler, który nie nadaje się do przeprowadzania zwiadu, ani do walki na większy dystans, dlatego też nie ma raczej sensu inwestować w dodatkowy kamuflaż lub daleki zasięg widzenia.


Marder 2 to trudny pojazd. Z racji niskiej celności działka będziemy musieli grać w pierwszej linii, atakując najsłabsze elementy opancerzenia wrogich maszyn przy wsparciu sojuszników.

Dłuższe przetrwanie umożliwi nam spora ilość HP (2 750), jednak nasze ruchy trzeba będzie dobrze planować, gdyż mobilność nie pozwoli na ewentualną szybką ucieczkę.

Nie jesteście pewni jak do końca wygląda gra tą maszyną? W takim razie wyobraźcie sobie grę M2A3 Bradley z dużo lepszym pancerzem i pociskami PELE, ale bez PPK.

Podsumowanie: Przeznaczeniem Mardera jest walka na bliski dystans i wspieranie sojuszników. Jego prawdziwą moc docenimy, gdy uda nam się podejść przeciwnika od boku lub tyłu.

W takim przypadku już po kilku strzałach zdejmiemy gąsienice przeciwnikowi i zaczniemy niszczyć resztę modułów. Marder 2 spisze się dobrze w każdym trybie, szczególnie w PvE będzie robił prawdziwą sieczkę z botów, oczywiście jeśli będziemy ostrożni i nie wystawimy się na zbytni ostrzał.

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią (gdy była w PvP). Community Contributor w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij