KC: Friendly Fire i Autoban – to działa?

Witajcie!

Z góry uprzedzam, iż dany artykuł nie ma na celu w jakikolwiek sposób prowokować. Chciałbym, aby była to wyłącznie krytyka na przykładzie własnym. Artykuł poświęcony jest “Friendly Fire” oraz systemowi Autobana.

Zacznę od przykładu – grając niejednokrotnie od zamkniętych beta testów zdarzało mi się, iż ktoś w nieodpowiednim momencie wjechał w celownik i otrzymał pełen friendly damage. Otóż po około dwóch latach grania, w pewnej bitwie PvE niefortunnie trafiam własnego członka zespołu, a mój pocisk uszkadza moduł. Trafiony gracz, niewiele myśląc wycofuje się robiąc mi miejsce. Zajmuję pozycję, a ten strzela w tył mojego pojazdu z pełnymi uszkodzeniami, następnie blokuje i wypycha niejednokrotnie taranując mój pojazd, co również skutkuje utratą HP.

Nerwy puszczają, oddalam się oddając strzał w jego stronę, z zamiarem tzw. „zgaszenia„. Dwie sekundy po tym zostaje rozłączony z serwerem i dostaję bana. Przełknąłbym jakby to była godzina, dwie (za pierwszy raz) ale nie 24h! Piszę więc do supportu i wyjaśniam sytuację, a Pani/Pan wyjaśnia mi, że system banowania działa prawidłowo i zostało to sprawdzone. Poza tym słowa użyte w odpowiedzi jasno dają mi do zrozumienia, że jeżeli zdarzy się to jeszcze raz, to mogę się pożegnać z moim kontem.

Z jakiej racji się pytam?

Po kilku godzinach konto odblokowano.

Zaczęły mi się nasuwać nurtujące mnie pytania, wiec nie zakończyłem konwersacji z supportem, ot tak. Poprosiłem o dane związane z systemem banowania oraz mechanizmem resetowania Friendly Fire. Otrzymałem takową odpowiedź:

“Dear Player,

Thank you for patiently waiting for our response to this inquiry.
Unfortunately, we can’t share details regarding counter reset.

We should note that if you have damaged only the module, your account won’t get banned.
Our system is designed to prevent suspensions for accidental single shots.

If player damaged you accidentally for the low amount of damage, he won’t get a ban. The same works for you.
Should you have any other questions or concerns, please don’t hesitate to contact us.

Wish you luck in the game!”

Jak to nie mogą podać szczegółów dotyczących resetu? W każdej innej grze, jak również u prekursora tego gatunku, podaje się do wiadomości takie dane.

Niejeden/niejedna z nas może powiedzieć -napisać – oj płaczesz bo bana dostałeś. System prewencyjny Friendly Fire jest niedopracowany, nie ma o nim nawet małej wzmianki. Tak samo system Autobanowania reaguje nieadekwatnie do zadanych przypadkiem/celowo obrażeń. Uszkodzenia modułów traktuje jako zadawanie obrażeń z ubytkiem HP. Przerabiałem kilka takich przypadków na niskich tierach i na X, też się tacy gracze znajdą. Przeważnie dopiero, gdy czołg ostrzeliwany wyzionął ducha, dopiero wtedy system reagował i banował gracza powodującego uszkodzenia. Jak sami możecie wywnioskować producentom nie za bardzo zależy, aby gracze mogli ustrzec się przed dalszymi ewentualnymi konsekwencjami FF. Nie udostępniają nam informacji, a nawet “grożą”utratą konta.

Nie pisze tego, aby się wyżalić. Chciałbym, aby każdy z nas miał szanse ustrzec się przed takowymi nieprzyjemnościami. Zespołowi pracującemu nad tymi zagadnieniami, życzę owocnej pracy, bo system jest bardzo niedopracowany. Jeżeli inni udostępniają informacje na temat powyższych mechanizmów – przyciśnijmy (dla naszego dobra) My.com o udostępnienie takowej wiedzy. W mojej ocenie kary za Friendly Fire powinny być niższe.

A jakie jest Wasze zdanie? Dajcie znać w komentarzach.

PEREZ_345

Zwariowany 40 latek Streamer amator. Człowiek o wielu zainteresowaniach. Fan pancerki i każdej historii z nią związanej.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij