Challenger 1 - Recenzja | Armored Warfare Gamestone

Challenger 1 – Recenzja

@Aktualizacja – 16.05.2018

Witajcie,

Ostatnio do sprzedaży trafił nowy reskin Challengera 1 o nazwie Fionn. Część z was może się zastanawiać, czy warto się zainteresować pojazdem, który często jest określany jako „najtwardszy”.

Aby rozwiać wasze wątpliwości w tej kwestii, przygotowaliśmy dla was tą oto recenzję.

Poniżej znajdziecie krótkie omówienie głównych cech pojazdu. Tutaj natomiast znajduje się porównanie statystyk wybranych czołgów podstawowych 7 poziomu, z modyfikacjami: Klik


Siła ognia

Challenger w kwestii uzbrojenia nie wypada źle, obrażenia są dostateczne, penetracja jest nieco niższa niż u pozostałych MBT, ale daje rade. Problemem może być czas przeładowania, który jest dość spory – aż 9 sekund z zamkiem i załogą na 5 poziomie.

Czas ten możemy zmniejszyć wybierając dowódcę z odpowiednimi umiejętnościami oraz używając materiału eksploatacyjnego w postaci napoju energetycznego – osobiście zdecydowałem się na Kirsanova i napój.

Mimo wszystko, dłuższy reload będzie robił różnicę w walce na bliski dystans. Dużym plusem jest opuszczanie działa, które pozwoli nam na niezłe strzelanie zza wzniesień.


Ochrona

My.com często powtarza, że Challengery są najtwardszymi pojazdami w grze. Czy tak jest? Po ostatnich zmianach można powiedzieć, że tak.

Wizjer kierowcy nie jest już 100% pewnym miejscem, gdzie możemy zadać obrażenia – pojazdy tego samego i niższego poziomu będą miały problem z przebiciem nas tam. Oznacza to, że jedynym „pewnym” miejscem jest LFP – jeśli ją schowamy to możemy stać się prawdziwym bunkrem.

Jeżeli przeciwnik będzie widział jedynie naszą wieżę to sporo wytrzymamy (chyba że ktoś zdecyduje się na użycie PPK, a my będziemy pochyleni do przodu odsłaniając dach wieży, poza tym miejscem wieża zapewnia całkiem niezłą ochronę przed tego typu amunicją).

Pamiętajcie tylko, aby uważać na przednie koła, jeżeli za bardzo się „zkątujemy” to nieprzyjaciel będzie mógł nas tam przebić.

Oprócz świetnego przedniego pancerza mamy również sporą ilość HP. 3950 HP na 7 poziomie to ogromna wartość, na jej zbicie potrzeba trochę czasu. Jest to sporym plusem, zwłaszcza przy walce 1 vs 1 z innym MBT.


Mobilność

Mobilność to chyba najgorszy aspekt Challengera 1. Składają się na nią głównie dwie rzeczy – przyśpieszenie oraz prędkość maksymalna.

Sporo czasu zajmie nam rozpędzenie się, a gdy już nam się to uda to wcale nie będzie lepiej. 55km/h to niewiele, taka prędkość uniemożliwia nam dotarcie do wiele kluczowych pozycji na czas (także gdy zrobi się „gorąco” to będziemy mieli problem z ucieczką).

Również i prędkość obrotu kadłuba nie powala. Jeżeli ktoś zacznie nas objeżdżać, i nie daj Boże zdejmie nam przy tym gąske, to możecie zapomnieć, że dorwiecie go.


Dla osób, które nie są pewne jakie modyfikacje, dowódców i umiejętności załogi wybrać, a chcą jakiejś wskazówki, poniżej zamieszczam sugerowane zestawy.


Modyfikacje, dowódca i załoga

MODYFIKACJE

  • Zaawansowany MRS v2 – zwiększa ogólną celność o 10%
  • Ulepszony zamek w armacie v2 – poprawiona czas przeładowania o 10%
  • Ulepszone systemy filtrowania v2* – poprawia przyśpieszenie o 15% i HP silnika o 50%

* Jeżeli macie zamiar używać Grey jako dowódcy to wybierzcie Udoskonalone filtry v2

DOWÓDCA

  • Viktor Kirsanov – Jeżeli zależy nam na zmaksymalizowaniu zadawanych uszkodzeń oraz zmniejszeniu czasu przeładowania po otrzymaniu obrażeń
  • Freja Højbjerg – Jeżeli gramy bardziej defensywnie i zależy nam na poprawie celności, czasu przeładowania i prędkości obrotu wieży
  • Kathryn Grey – Jeżeli walczymy na bliski dystans i chcemy poprawić prędkość obrotu kadłuba, zadawane uszkodzenia oraz czas przeładowania (po utracie 50% HP)

ZAŁOGA

  • Kierowca – Jazda po bezdrożach oraz Ten się śmieje, kto zwycięża ostatni
  • Działonowy – Odwrót oraz Strzelec wyborowy
  • Ładowniczy – Szybki ogień oraz Pociski


Poniżej znajdziecie filmik, który prezentuje jedną z bitew PvP. Jeżeli interesują was powtórki dzięki, którym możecie sami sprawdzić jak przebiega gra tym pojazdem to znajdziecie je tutaj:

Jak w ogólnym rozrachunku prezentuje się Challenger 1? Czy warto zakupić jedną z wersji premium tego czołgu? Jeżeli odpowiada wam maszyna z grubym pancerzem, sporą ilością HP i słabą mobilnością to tak.

PvE Challenger sprawi się świetnie. Boty celują w środek pojazdu, wystarczy że będziemy się ruszać i schowamy wizjer kierowcy, a będą one miały spory problem z przebiciem nas. Nawet jeżeli któremuś to się uda to mamy ogromną pulę HP (którą możemy odzyskać po użyciu zestawu PvE).

PvP musimy uważać na to, aby nie dać się podejść od boków lub tyłu. Jeżeli nam się to uda to możemy zrobić niezły wynik. Brak mobilności mocno nas ogranicza – ani szybko nie dojedziemy na wybraną przez nas pozycję, ani nie uda nam się jej zmienić, gdy zaistnieje taka nagła potrzeba.

Jeżeli chodzi o czołgi podstawowe to wciąż będę wam sugerował zakup T-80U lub Obiekta 187. Jeżeli nie podoba wam się seria T, lub szukacie czegoś innego, to możecie się zastanowić nad kupnem Challengera 1, obie wersje – Wolf i Fionn – są dostępne w sklepie za złoto.

W przypadku tego pojazdu mamy to ułatwienie, że możemy przekonać się jak nam się nim gra bez wydawania ani grosza. Wystarczy sprawdzić wersję, która jest dostępna w drzewku dealera.

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią. Peacekeeper w Armored Warfare.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług.

Zamknij