Aktualizacja 0.21 – Wstępna lista zmian

Witajcie,

Poniżej znajdziecie wstępne patchnotes aktualizacji 0.21, które pojawiły się na oficjalnym forum Armored Warfare. Tak jak zawsze, listę podzieliliśmy na kilka kategorii, aby była łatwiejsza w czytaniu.


Mechanizmy rozgrywki

MECHANIZMY ROZGRYWKI

Ogólne zmiany

  • Dodano nowy samouczek
  • Dodano uproszczony garaż
  • Zmiany w balansie amunicji
  • Powrócił przycisk „Powrót do bitwy

Wyzwania

Przycisk „Wyzwanie” wyświetla teraz w garażu liczbę dostępnych wyzwań dla gracza.

Zmiany w ekonomii

Przeczytaj więcej w pamiętniku deweloperów. Zmiany obejmują:

  • Poprawkę częstotliwości wypadania skrzynek w Globalnych Operacjach w odniesieniu do nowego systemu wynagrodzenia
  • Nagroda za spottowanie jest teraz przyznawana nawet jeżeli linia wzroku pomiędzy zwiadowcą a celem zostanie przerwana

Wynagrodzenie w PvP

  • Nagroda za obrażenia w PvP została zwiększona o 50% (z 1 do 1.5 kredytów za jednostkę uszkodzeń)
  • Gracze nie będą już otrzymywać kredytów za zniszczenia i unieruchomienia
  • Podstawowa nagroda za spottowanie została zredukowana do 108 kredytów
  • Podstawowa nagroda za zwycięstwo wynosi teraz 1 728 kredytów, mnożnik zwycięstwa w PvP został usunięty
  • Kara za obrażenia drużynowe została zwiększona do 3 kredytów za jednostkę uszkodzeń

Zmiany w amunicji

Przeczytaj więcej w pamiętniku deweloperów.

  • Obrażenia PK, oraz penetracja wszystkich pocisków, zostały zrebalansowane tak, aby odpowiadały one ich nowej roli (w rezultacie niektóre pojazdy zyskały ekstremalnie potężne PK)


Pojazdy

POJAZDY

Zmiany w kamuflażu

Wprowadziliśmy sporą liczbę zmian w kamuflażu. Wliczają się do nich:

  • Poprawka błędów, w wyniku których identyczne pojazdy posiadały różne współczynniki kamuflażu (na przykład Fox i Fox Shark)
  • Nieco zwiększono współczynnik kamuflażu wszystkim AFV
  • Zredukowano współczynnik kamuflażu wszystkim LT
  • Zredukowano współczynnik kamuflażu wszystkim MBT

Redukcja kamuflażu:

  • Type 62: 0.3 → 0.15
  • Expeditionary Tank: 0.35 → 0.263
  • T92 LT: 0.35 → 0.285
  • M551 Sheridan: 0.3 → 0.255
  • M41: 0.3 → 0.26
  • PТ-76: 0.3 → 0.273
  • Т-14 Armata: 0.1 → 0.065
  • FV438 Swingfire: 0.35 → 0.315
  • Begleitpanzer 57: 0.3 → 0.265
  • Т-15 HIFV: 0.1 → 0.07
  • RDF/LT: 0.35 → 0.32
  • Stingray 1, Stingray 2: 0.3 → 0.27
  • M8 Bufford, M8 Thunderbolt II: 0.3 → 0.273
  • FV4201 Chieftain 900, FV4201 Chieftain Mk. 2, FV4201 Chieftain Mk. 10: 0.1 → 0.076
  • Challenger 1, Challenger 2: 0.1 → 0.08

Poprawa kamuflażu:

  • ERC-90 F4: 0.25 → 0.34
  • AMX-10RCR: 0.25 → 0.32
  • OT-65A: 0.275 → 0.345
  • M1128 Stryker, Dragoon 90, LAV-300: 0.25 → 0.312
  • FV510 Warrior: 0.25 → 0.31
  • B1 Centauro 105, B1 Centauro 120: 0.25 → 0.308
  • LAV-150: 0.275 → 0.33
  • M2A3 Bradley: 0.25 → 0.3

Zmiany w celności

Zmieniliśmy celność wielu czołgom w celu zwiększenia zróżnicowania rozgrywki. Linia Leopardów posiada teraz jedne z najcelniejszych dział w klasie MBT:

  • C1 Ariete: 0.11 → 0.115;
  • Challenger 1: 0.11 → 0.128;
  • Challenger 2: 0.1 → 0.11;
  • Leopard 2AV: 0.13 → 0.12;
  • Leopard 2A4: 0.114 → 0.11;
  • Leopard 2A4 Evolution: 0.11 → 0.105;
  • Leopard 2A5: 0.11 → 0.105;
  • Leopard 2A6: 0.1 → 0.09.
  • M60A1: 0.132 → 0.152;
  • M1 Abrams: 0.13 → 0.124;
  • M1A1: 0.114 → 0.122;
  • M1A2: 0.11 → 0.117;
  • M1A2 Sep v3: 0.1 → 0.115;
  • Т-72А: 0.155 → 0.13;
  • Т-80B: 0.13 → 0.126;
  • Т-90: 0.125 → 0.12;
  • Т-90А: 0.12 → 0.11;
  • Т-90МS: 0.11 → 0.105;
  • Т-14 Armata: 0.1 → 0.09;
  • Type 98: 0.11 → 0.118.

Zmiany w czasie celowania

Zwiększyliśmy czas celowania największym armatom (130 mm, 140 mm), takim jak:

  • Leopard 2A6: czas celowania L/55: 1.8 -> 2.2
  • Leopard 2A7: czas celowania 130 mm: 1.8->2.4
  • XM1A3: czas celowania 140 mm: 2.3->2.5

Pojazdy

  • Type 98 przemianowano na 9910
  • Czołgi Stingray zyskały teraz system Ready rack tego samego typu co LAV-600: 4 pociski, 3 sekundy pomiędzy strzałami, 22 sekundy przeładowania magazynka
  • Poprawiono bonus punktów wytrzymałości dla modyfikacji „Ulepszony magazyn amunicji” i „Ulepszone zawieszenie” (dla magazynu wynosi on 25% dla 1 poziomu i 50% dla drugiego, dla zawieszenia jest to odpowiednio 20% i 40%)
  • Modyfikacja „Osłona przeciwodłamkowa” zwiększa teraz punkty wytrzymałości zamiast redukować obrażenia (+250PW dla MBT, +100PW dla innych klas)
  • Moduł „Osłona przeciwodłamkowa” został zamieniony w „Dodatkowa ochrona„. Od teraz redukuje ona tylko obrażenia od taranowania oraz obrażenia otrzymywane przez załogę (odpowiednio 25% i 50%)
  • Challengera 2 – zwiększono obrażenia działa 140 mm do 800. Nieznacznie zwiększono szybkostrzelność, czas celowania zwiększył się do 2,3 sekundy, oprócz tego zwiększono cenę pocisków (z racji zwiększony obrażeń)
  • AMX-10RCR – właz na kadłubie otrzymuje teraz pełne obrażenia
  • Naprawiono błąd w wyniku, którego przednia dolna płyta Stingraya 2 była zbyt odporna na pociski APFSDS
  • Przerobiono mechanizm pożaru silnika. Uszkodzenie bądź zniszczenie zewnętrznych zbiorników paliwa nie doprowadza już do zapłonu silnika
  • Znacząco ulepszono jarzmo oraz górną przednią płytę Type 98
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego model drewnianej belki zapewniał znaczący bonus do pancerza, przez co była ona zdolna odbić pociski APFSDS
  • Zredukowano boczny pancerz BMPT PrototypeBMPT Terminator
  • Lekko ulepszono przednią dolną płytę T-72B3
  • Lekko ulepszono boczny pancerz przeciwkumulacyjny T-90MS
  • Expeditionary Tank został zrebalansowany w celu lepszego odzwierciedlenia swojego realnego odpowiednika. Posiada on teraz automat ładowniczy z 9 pociskami (1.85 sekundy opóźnienia pomiędzy strzałami i 37 sekundowe przeładowanie magazynka). Załoga siedzi teraz w opancerzonej kapsule, znacząco poprawiło to szansę na jej przetrwania, ale w zamian zredukowało także zdolność do wyglądania na zewnątrz (zasięg widzenia został zredukowany z 413 m do 390 m)
  • Poprawiono ikonki ulepszonej amunicji w FV107 Scimitar
  • Dodano nowy efekt dźwiękowy dla silnikowego generatora dymu
  • Poprawiono dźwięk wysokoobrotowego silnika diesla i turbodiesla
  • Poprawiono błędne wartości pancerza w garażu
  • Naprawiono błąd przez, który pancerz DRACO był zbyt słaby
  • Naprawiono błąd przez, który pancerz LAV-600 był zbyt słaby
  • Naprawiono błąd przez, który pancerz FV510 Warrior był zbyt mocny
  • Naprawiono błędne opancerzenie, w wyniku którego M8 Buford i M8 Thunderbolt II były zbyt odporne na pociski kinetyczne
  • Zmniejszono czas przeładowania M8 Buford z 6,6 sekundy do 5,2 sekundy
  • Zmniejszono czas przeładowania M8 Thunderbolt II z 8 sekund do 5,5 sekundy
  • Naprawiono pierścień wieży T-14 Armata, który otrzymywał zredukowane obrażenia
  • Naprawiono błąd w opancerzeniu M1A1 i M1A2, w wyniku którego przednia dolna płyta była zbyt łatwa do przebicia
  • Lekko zredukowano pancerz bocznego ekranu przeciwkumulacyjnego M1 Abrams
  • Lekko ulepszono pancerz górnej części przedniej dolnej płyty czołgów M1A2 SEP v3XM1A3
  • Naprawiono pancerz jarzma XM1A3
  • M1A2 SEP v3 – naprawiono błąd przez, który pojazd otrzymywał zbyt mało obrażeń podczas taranowania
  • Naprawiono błąd w opancerzeniu Chieftaina 900, w wyniku którego gracze mogli uszkodzić działo bez zadania obrażeń samemu pojazdowi
  • Chieftain 900 posiada teraz boczny pancerz przeciwkumulacyjny, który równa się 15 mm pancerza ze stali
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podczas przełączania uzbrojenia w bitwie, pociski przełączały się na właściwe dopiero po oddaniu strzału
  • Naprawiono pancerz BMP-3M, IS-7, M1128 Stryker, C1 Ariete, Centauro 155, Chieftain Mk.2 i M60A1
  • Ulepszono pancerz jarzma T-72A
  • Seria BMPT otrzymuje teraz zredukowane obrażenia przy trafieniu w wieże
  • Znacząco poprawiono szybkostrzelność T-90A, T-90MSArmaty (czas przeładowania T-90A i T-90MS został zredukowany z 10 sekund do 8,5 sekundy, Armaty z 9,2 sekundy do 8 sekund)
  • T-14 Armata – zredukowano obrażenia ulepszonych pocisków APFSDS z 720 do 700
  • T-90MS – zredukowano obrażenia ulepszonych pocisków APFSDS z 680 do 660
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kamuflaż w T-72B nie pokrywał całego czołgu
  • M1128 Stryker otrzymał automaty ładowniczy dla ulepszonego działa (5 pocisków, 2,6 sekundy pomiędzy strzałami, 18 sekund przeładowania)
  • Dragun 125 – zwiększono obrażenia ulepszonych pocisków APFSDS do 640
  • Znacząco zredukowano wytrzymałość pancerza M1 Abrams przeciwko pociskom APFSDS
  • BMP-3BMD-4 – poprawiono szybkostrzelność działa 100 mm do 9 pocisków na minutę (znacząco ulepszono pociski OB w ramach rebalansu amunicji)
  • BMP-3M – poprawiono szybkostrzelność działa 100 mm do 10 pocisków na minutę (znacząco ulepszono pociski OB w ramach rebalansu amunicji)
  • SPHINX – zwiększono penetrację ulepszonych pocisków APFSDS do 200 mm, opóźnienie przy przełączaniu uzbrojenia wynosi 0,25 sekundy, PPK mogą być odpalane 1,5 sekundowym opóźnieniem (było 2 sekundowe), dodatkowo drugi pocisk może być odpalony, gdy pierwszy wciąż znajduje się w powietrzu
  • M2A3 BradleyWarrior – zauważalnie zredukowano utratę celności podczas strzelania
  • WarriorBradley mogą teraz odpalać kolejne pociski, gdy poprzednie znajdują się jeszcze w powietrzu
  • T-15 HIFV – zredukowano opóźnienie pomiędzy wystrzeliwaniem kolejnych PPK do 1 sekundy, lekko zwiększono celność działka automatycznego
  • OF-40 – naprawiono błędne efekty wizualny zepsutego silnika
  • BMP-3M otrzymał kevlarową wykładzinę
  • PL-01 – poprawiono nazwę działa

Challenger i Challenger WOLF

  • Zredukowano pancerz zbugowanych zbiorników paliwa z 315 mm do 15 mm
  • Przedni pancerz podstawowego kadłuba został zredukowany, natomiast pancerzulepszonego zwiększono w celu lepszej progresji
  • Grubość przednich bocznych płyt została zredukowana z 150 mm do 30 mm
  • Zredukowano ekstremalny pancerz małych paneli przedniej górnej płyty
  • Nieco zredukowano pancerz wieży (przód wciąż jest nieprzenikalny dla pocisków, ale lewa strona wieży posiada teraz słaby punkt, którego nie chroni dodatkowy pancerz)
  • Naprawiono zbugowane wyposażenie (skrzynki narzędziowe itp.) wokół wieży, które dawało dodatkowe 150 mm ochrony, zredukowano ją do realistycznych 10 mm
  • Ogólnie zrebalansowano czołgi (zachowają swój ekstremalnie gruby pancerz, ale będą miały również swoje wady)

Seria Leopardów 

  • Ulepszono grubość jarzma czołgom Leopard 2A5, Leopard 2A6Leopard 2AX
  • Naprawiono zbugowany pancerz jarzma Leopard 2AX (chodzi o przerwę pomiędzy jarzmem a wieżą)
  • Leopard 2AX – znacząco poprawiono pancerz celownika działonowego
  • Leopard 2AX – znacząco ulepszono boczny pancerz przeciwkumulacyjny
  • Leopard 2AX – ulepszono pancerz przedniej dolnej płyty
  • Leopard 2AX – lekko znerfiono ulepszony pancerz przedniej górnej płyty

Generalnie Leopard 2AX powinien móc teraz wykonywać sidescrap. jego wieża jest dobrze chroniona, a przednia dolna płyta jest twardsza. Jarzmo działa również jest bardziej wytrzymałe.

  • Naprawiono błąd, który powodował rykoszetowanie pocisków PP przy trafieniu Leopard 2AX w przedział silnika
  • Lekko zmieniono cenę amunicji Leoparda 2A6
  • Leopard 2A4 Evolution – zredukowano efektywność dodatkowego ekranu przeciwkumulacyjnego (teraz jest on równy 100 mm stali i chroni przód oraz boki przed ostrzałem pod ostrymi kątami, niemniej jednak nie jest on już w stanie odbić bezpośredniego trafienia)
  • Leopard 2A6 – poprawiono błędne wartości pancerza w garażu
  • Naprawiono zbugowane pancerne ekrany Leoparda 1 – wcześniej nie robiły one nic. Teraz  przedni ma grubość 40 mm, przedni boczny 20 mm, a tylny 10 mm
  • Leopard 1 – gumowe kurtyny zapewniają teraz 15 mm ochronę przed pociskami PK
  • Leopard 2AX – zwiększono obrażenia działa 130 mm do 725-750, zwiększono celność do 0,08

XM1A3

XM1A3 może teraz wybrać pomiędzy jednym z dwóch dział: automatycznie ładowane 120 mm (2 strzały) lub jednostrzałowe 140 mm.

  • 140 mm: 800 obrażeń, 720 penetracji, 11 sekund przeładowania, czas celowania 2,5 sekundy, celność 0.115
  • 120 mm: 590 obrażeń, 800 penetracji (nowy pocisk), celność 0.1, czas celowania 1.6 sekundy, automat ładowniczy FASTDRAW z 2 strzałami z 2 sekundowym odstępem pomiędzy każdym, 12 sekund przeładowania
  • Zwiększono prędkość obrotu wieży do  36 °/s


Problemy i poprawki

PROBLEMY I POPRAWKI

Poprawki rozgrywki

  • Naprawiono zbugowane wyzwanie z unieruchomieniem przeciwników, teraz jest one śledzone poprawnie
  • Teraz tylko pierwsze odkrycie przeciwnika liczy się jako wykrycie
  • Zredukowano różne opóźnienia w systemie wykrywania w celu poprawy wydajności
  • Ulepszenia pojazdu, które poprzednio zwiększały szybkostrzelność podczas ruchu, teraz zwiększają ją w każdych warunkach
  • Zrebalansowano PPK – ich obrażenia i penetracja używają teraz takich samych formuł jak normalne pociski
  • Przeładowanie PPK rozpoczyna się natychmiast po oddaniu strzału, nie po tym jak eksploduje pocisk
  • Naprawiono błąd, który powodował crash po kilkukrotnej zmianie detali
  • Poprawiono tekst w sytuacji, gdy czołg zostaje zniszczony przez bunkier w GO
  • Naprawiono błąd, który pozwalał graczowi na wejście na poligon, gdy ten znajdował się w normalnej kolejce
  • Naprawiono błąd, który pozwalał graczom na ciągłe widzenie niewykrytych pojazdów na mapie poligonu
  • Artyleria widzi teraz wykrytych wrogów w trakcie celowania niezależnie od dystansu jaki ją on nich dzieli
  • Przerobiono mechanizm pożaru silnika. Uszkodzony lub zniszczony zewnętrzny zbiornik paliwa nie powoduje już pożaru silnika
  • Zmieniono kategorię modyfikacji „Ulepszone soczewki teleskopowe” i „Farba pochłaniająca promieniowanie” z mobilnej na technologiczną

PvP

  • Przerobiono mapy Wieczna zmarzlina i Podgórze
  • Przerobiono mapę Upiorne pole
  • Usunięto z rotacji mapę Highwall
  • Tropikalne wybrzeże w trybie spotkaniowym – poprawiono punkty spawnu dla lewej drużyny, są one teraz lepiej umiejscowione, bezpośrednio w kierunku wyspy
  • Poprawiono tekstury drogi na kilku mapach PvP
  • Zimna stal – zablokowano dostęp do kilku skał i gór (sektory: G4, D5, F0 i J3)
  • Poprawiono wydajność dla nisko-średnich ustawień graficznych na kilku mapach PvP i PvE
  • Zakłady chemiczne – dodano dodatkowe osłony w sektorach D1 i E1

Globalne Operacje

  • Zniszczenie gracza nagradzane jest teraz 25 punktami (zamiast 20)
  • Przejście przez pustynię – poprawiono wydajność
  • Przejście przez pustynię – naprawiono błąd, w wyniku którego UAV (dron – przyp. red.) czasami nie wykrywał wrogich pojazdów pomimo tego, że znajdowały się one w jego zasięgu
  • Martwa przepaść – naprawiono błąd, w wyniku którego zniszczone budynki blokowały pociski mimo widocznych w nich przerw
  • Upiorne pole – zwiększono pulę punktów do 2 500, bitwa posiada teraz trzy fazy (dodano dodatkowy cel do 3 fazy)
  • Upiorne pole – przerobiono centrum mapy
  • Martwa przepaść – poprawiono wydajność

PvE

  • Naprawiono olbrzymią liczbę wizualnych błędów
  • Poprawiono wydajność (na niskich i średnich ustawieniach) na następujących mapach: Anvil, Harbinger, Raiding Party, Stormy Winter

Interfejs użytkownika

  • Poprawiono rozmiar czcionki, dla tekstów w garażu, dla lepszej czytelności
  • Przerobiono kilka komunikatów UI
  • Poprawiono oznaczenia minimapy Tropikalnego wybrzeża i Zimnej stali
  • Poprawiono wygląd oznaczeń w trybie samouczka
  • Okno podsumowania zakupu (które pojawia się w grze, gdy coś kupimy lub otrzymamy przedmiot) wyświetla teraz prawidłowo otrzymane przedmioty
  • Wskaźnik celownik automatycznie zmienia się na czerwony, gdy tylko przeładowujemy (nie ma to wpływu na wskaźnik przebicia)
  • Naprawiono sporą ilość mniejszych błędów

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pociskom PK brakowało dźwięku rykoszetu
  • Naprawiono błąd w postaci białych krzaków na mapie Upiorne pole
  • Poprawiono parę brakujących opisów pancerza na kilku pojazdach
  • Usunięto rozbieżności pomiędzy modelem wizualnym a kolizyjnym budynków jednopiętrowych na mapie Zimna stal
  • Poprawiono wizualny wygląd zniszczonych bloków ERA
  • Naprawiono błąd, który powodował crash gry podczas wchodzenia na poligon
  • Poprawiono wizualny efekt zniszczonego pola kukurydzy na mapie Martwa rzeka
  • Naprawiono migające tekstury na poligonie
  • Usunięto opóźnienie pomiędzy wpisaniem liczby, a pojawieniem się wyniku kalkulacji dla konwersji globalnej reputacji
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał drugiemu ładowniczemu nauczenie się nowych umiejętności, gdy pojazd posiadał dwóch ładowniczych
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dowódca plutonu nie mógł zobaczyć statusu gotowy dla członka plutonu jeżeli ten ponownie dołączył do gry po utracie połączenia
  • Naprawiono błąd, który powodował pojawienie się minimapy w garażu, jeżeli gracz dołączył do lobby bitwy prywatnej, zminimalizował okienko, a dowódca w międzyczasie przełączył mapę


 Tłumaczenie EN-PL: sebastor

Źródło: 1 oraz 2

sebastor

Miłośnik anime i literatury fantasy, science fiction. Pasjonat gry artylerią. Peacekeeper w Armored Warfare.

  • Piotr

    „zachowają swój ekstremalnie gruby pancerz”- taaa… teraz PL01 więcej odbija niż chall…

  • WolfGraLive

    A co z zabugowanym pierścieniem wieży Armaty :)?

  • WolfGraLive

    Przydało by się jeszcze trochę zwiększyć Leo 2AX przyspieszenie, bo odstaje od reszty X tierów.

  • Wroobelek

    Leopard 2A7-140 wciąż będzie miał działo 120 strzelające amunicją 130mm? Totalny misz-masz. Swoją drogą zrobi się wesoło, jak na PvE wyjedzie na nas kilka Thunderboltów z ready-rackiem :).

    • Sławomir bomberdew

      Nie wyjedzie,tyko zrespi się na tyłku bez wykrycia.Nie musi być Thunderbolt,wszystkie żelbetonowe boty dostaną magazynek.Najwyraźniej nie podoba się że jeszcze paru graczy gra w PVE.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij